۹۰ درصد عشایر چهارمحال و بختیاری کوچ کردند

تاکنون ۱۰ درصد از جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری برای کوچ اقدام نکرده‌اند.

محمد محمودی سرپرست اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد از عشایر برون‌کوچ استان به مناطق قشلاقی کوچ کرده‌اند، اما همچنان ۱۰ درصد از عشایر در برخی مناطق حضور دارند که با توجه به آغاز بارش‌های پاییزی باید سریعا جهت کوچ اقدام کنند.

وی افزود: جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار است و همچنین بر اساس سامانه هویت‌گذاری تعداد دام سبک این عشایر یک میلیون و ۹۰۰ هزار راس است.


بیشتر بخوانید


محمودی با بیان اینکه امسال و از ابتدای حضور عشایر در استان ماهیانه یک هزار و ۶۰۰ تن آرد در بین آن‌ها توزیع شده است، ادامه داد: نفت سفید و سیلندر گاز نیز بر اساس نیاز عشایر در تمامی مناطق توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تمامی خدمات از جمله توزیع آرد در مناطق قشلاقی به عشایر ارائه می‌شود، اظهار کرد: به عشایری که همچنان در چهارمحال و بختیاری حضور دارند و نسبت به کوچ اقدام نکرده‌اند هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهد شد بنابراین توصیه می‌شود این عشایر به مناطق قشلاقی کوچ کنند.

محمودی با بیان اینکه عشایر در کوچ بهاره و پاییزه ملزم به رعایت تقویم کوچ هستند، گفت: لازم است عشایر از چرای زودهنگام و دیرهنگام دام‌های خود خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.