افتتاح ۲ هزار پایگاه قرآنی در کشور

مشاور ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: با حمایت دولت سیزدهم بیش از ۲ هزار پایگاه قرآنی در مساجد کشور افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله رهبری امروز چهارشنبه ۲۶ مهر در آیین تودیع و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گلستان گفت: مسجد عامل مهم ترویج فرهنگ قرآنی و قرآن نیز زمینه‌ساز بسط و گسترش فعالیت‌های مسجدی است که در این راستا تقویت آموزش قرآنی در مساجد مورد توجه قرار دارد.

او افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری با هدف تربیت نیرو‌های مسجدی تاسیس شد که از جمله اقدامات این کانون، فعالیت در حوزه هنر‌های نمایشی است که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
رهبری گفت: از جمله این اقدامات، راه‌اندازی مدرسه تئاتر شبستان برای آموزش هنرمندان تئاتر، نمایشنامه نویس، تدوینگر و بازیگر در تراز هنرمندان انقلابی است..

او با تاکید بر ضرورت توسعه کمی این کانون‌ها در کنار توجه به کیفیت ادامه داد: کانون‌های خواهران در حال توسعه بوده و در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) بیش از هزار کانون فرهنگی هنری مساجد برای بانوان افتتاح خواهد شد.

در این مراسم از خدمات ۱۸ ساله مهدی بیکی تقدیر و حجت الاسلام سیدمحمدحسینی به عنوان مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان گلستان معرفی شد.

گلستان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در ۳۳ نقطه شهری و بیش از هزار روستا دارد.

برچسب ها: مساجد ، پایگاه قرآنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.