انجام ۲۵۰ برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی

۲۵۰ برنامه ورزشی در هفته تربیت بدنی امسال که از امروز آغاز شد در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

قطبی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در هفته تربیت بدنی امسال که از امروز آغاز و تا ۲ آبان ادامه دارد ۲۵۰ برنامه ورزشی در استان اجرا می‌شود که برخی از این برنامه‌ها مثل مسابقات ورزشی حالت سریالی دارند و ادامه دار هستند.

او افزود: امروز در اولین روز از هفته تربیت بدنی برنامه جشنواره ورزشی و مسابقات ورزشی را داریم و در دومین روز از هفته عملیات اجرایی سالن ورزشی روستای بارنجگان و افتتاح خانه کاراته زیرکوه و گلریزان ورزشی را در برنامه داریم.

قطبی بیان کرد: جشنواره فرهنگ ورزشی در بیرجند، قاین و سرایان از برنامه‌های روز سوم، رایگان کردن استفاده از تمامی اماکن ورزشی در سطح استان برای تمام افراد متقاضی از برنامه‌های روز چهارم، برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه جانبازان، معلولین و نابینایان از برنامه‌های روز پنجم، برگزاری بازی‌های سنتی آیینی در زیرکوه و سربیشه و همایش طبیعت گردی در بیرجند، بشرویه و فردوس از برنامه‌های روز ششم هفته تربیت بدنی در استان است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین به طور کل در این هفته سه مسابقه‌ ویژه مثل مسابقات اسکیت و کونگ فو در استان برگزار می‌شود و جشنواره ویژه توانمندی‌های هیئت‌های ورزشی خراسان جنوبی در مجموعه غدیر نیز اجرا می‌شود و در جشنواره عزت و پیشرفت مربوط به فعالین اقتصاد ورزش در مجموعه ۱۵ هزار نفری غدیر برگزار و شرکت‌های متقاضی دستاورد‌های خود را به سمع و نظر مردم رسانده و برترین‌ها به جشنواره ملی ارسال می‌شود.

او عنوان کرد: در حوزه زیرساخت‌های ورزشی نیز افتتاح ۱۲ زمین چمن مصنوعی در بیرجند، قاین، سربیشه، زیرکوه، نهبندان و بشرویه را در هفته تربیت بدنی داریم که زیرساخت این زمین‌ها به کمک خیرین انجام شده و یک میلیارد تومان برای هر زمین چمن مصنوعی از سوی دولت پرداخت شده است.

قطبی اظهار کرد: هم اکنون ۱۶۰ طرح ورزشی در استان اعم از طرح‌های خیرساز و دولتی نیمه تمام هستند که برای تکمیل آن‌ها به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در برنامه داریم تا در افق ۱۴۰۴ یعنی پایان سال ۱۴۰۳ تمامی روستا‌های بالای ۵۰۰ نفر یا ۱۵۰ خانوار در استان یک مکان ورزشی یا چمن مصنوعی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار