تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در همدان رایگان است

واکسن آنفلوآنزا به صورت رایگان در اختیار گروه‌های پرخطر قرار می‌گیرد و این افراد با نزدیکترین مرکز بهداشتی می‌توانند نسبت به دریافت و تزریق واکسن اقدام کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: گروه‌های پر ریسک که در معرض خطر بوده و تزریق واکسن آنفلوآنزا به آن‌ها توصیه می‌شود شامل بیماران مبتلا به اچ. آی. وی -ایدز با هماهنگی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی از جمله بیماران بدخیمی، گیرندگان پیوند، دیالیزی، تالاسمی ماژور و هموفیلی می‌شود.

یعقوب اندامی افزود: جامعه ایثارگران در صورت داشتن بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای یا افراد دچار ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به چاقی مفرط نیز با مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی واکسن آنفلوآنزا را رایگان دریافت و استفاده کنند.

او تصریح کرد: اولویت اول استفاده از واکسن آنفلوآنزا مادران باردار سپس کارکنان شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی هستند.
رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همچنین در مراکز بهداشتی افراد فعال در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز جامع خدمات سلامت و ستاد‌های شهرستان و استان، کارکنان فعال در پایگاه‌های پیش بیمارستانی ۱۱۵ جزو گروه‌های پرخطر محسوب می‌شوند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کارکنان بهداشتی و درمانی فعال در سایر ادارات از جمله سازمان دامپزشکی و محیط زیست که در قسمت مرتبط با پرندگان فعالیت دارند هم باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

اندامی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفلوآنزا برای تمامی افرادی بالای ۶ ماه توصیه می‌شود گفت: افرادی که در گروه‌های پرخطر با ریسک بالا قرار ندارند نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز بخش خصوصی و داروخانه‌ها واکسن را تهیه و استفاده کنند.

او گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی به میزان زیادی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرده و از گردش ویروس در جامعه جلوگیری می‌کند.
اندامی گفت: افرادی که علائم ابتلا به آنفلوآنزا نظیر آب ریزش بینی و ریزش اشک، بدن درد، تب و لرز، سر درد و علائم گوارشی نظیر تهوع، اسهال و استفراغ دارند باید از حضور در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.