مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

مردم‌محوری ماهیت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است

دریایی با بیان اینکه کار‌های هنری باید مردم‌محور باشند، گفت: اگر در کردستان بارش برنامه‌های هنری و فرهنگی وجود دارد به خاطر مردم‌پایه بودن ماهیت برنامه‌هاست.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امشب در نشست رسانه‌ای شانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار کرد: هنر تئاتر یک هنر فاخر و تاثیرگذار در فرهنگ عمومی است، خصوصا هنر تئاتر خیابانی به خاطر جذابیت‌هایی که دارد اثرگذاری بیشتری دارد.

علی‌اصغر دریایی افزود: در زمانی که ما قرار داریم بحث سینما و تئاتر به دلیل اینکه دسترسی کمتری دارد استقبال از تئاتر خیابانی به خاطر سهل‌الوصول بودن آن بسیار دسترس‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: در تئاتر خیابانی حائلی بین بازیگر و تماشاگر وجود ندارد و بازیگر زبان مخاطب می‌شود و همین مولفه آن را در بین جامعه بسیار مورد توجه قرار داده است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه در کنار رفاقت برادرانه و رقابت سالمی که در این جشنواره‌ها شکل می‌گیرد یک ظرفیت برای تبادل اندیشه در حوزه هنر و فرهنگ است، گفت: وجود اساتید توانمند و مطرح کشوری در این جشنواره‌ها بستری برای بهره‌گیری جوان‌تر‌های این عرصه از گنجینه تجربیات این بزرگان است.

 دریایی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مختلف در حاشیه این جشنواره‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که معتقدیم اگر بتوان به داشته‌های افرادی که در این جشنواره شرکت دارند اضافه کرد بهترین خروجی را گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه کار‌های هنری ما باید مردم‌محور و مردم‌پایه باشند، اضافه کرد: اگر می‌بینید در استان کردستان بارش برنامه‌های هنری و فرهنگی وجود دارد به خاطر مردم‌محور و مردم‌پایه بودن ماهیت برنامه‌هاست.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برنامه‌ریزی برای جشنواره سیاچمانه و جشنواره مستوره اردلان خبر داد و گفت: موسیقی افشار و عکس کرفتو، جشنواره هلپرکه بانه، جشنواره دف‌نوازی در سنندج و... از رویداد‌های فرهنگی بزرگ در تقویم امسال است.

دریایی اضافه کرد: تئاتر استانی با میزبانی بیجار و تئاتر کردی با میزبانی سقز و چندین برنامه و رویداد فرهنگی دیگر از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سالجاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تمرکززادیی در اجرای برنامه‌ها با نگاه کشف استعداد‌هایی که در شهرستان‌ها وجود دارد از اولویت‌های مهمی است که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: معتقدیم نباید برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی تنها به مرکز استان خلاصه شود هر نقطه از این زیست‌بوم دارای ظرفیت‌های غنی و ارزشمند هنری است که باید دیده شود و به یک نقطه متمرکز نشویم.

دریایی با بیان اینکه در برگزاری هر برنامه و رویدادی یک فکر وجود دارد، گفت: در هر رویداد و جشنواره‌ای که برگزار می‌شود دنبال یک خروجی هستیم و جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هم مستثنا نیست.

وی اضافه کرد: امروز مردم مریوان صدای مردم غزه و فلسطین شدند و ما این را در اثری خلق شده از هنرمندان مریوانی شاهد بودیم اگر این تنها خروجی این جشنواره باشد کافی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.