توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید بین عشایر لرستان

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: چهار میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر نفت سفید طی مدت زمان منتهی به یک سال گذشته بین عشایر این استان توزیع شده است.

هوشنگ نورمحمدی بیان کرد: در راستای تامین سوخت عشایر استان و پیشگیری از قطع درختان مناطق عشایری از سال گذشته تاکنون چهار میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر نفت سفید و ۱۱۲ هزار سیلندر گاز بین عشایر استان توزیع شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۵۰۸ دستگاه پنل خورشیدی در مناطق دوردست و سخت گذر که به شبکه برق سراسری متصل نیستند، برای عشایر استان نصب شده است.

وی با اشاره به توزیع ۲۴ هزار تن علوفه جهت تامین تغذیه دام عشایر استان بیان کرد: در راستای حمایت و اجرای طرح های توانمندسازی عشایر استان، امسال ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به طرح های اشتغالزایی حوزه دامپروری، توسعه گردشگری و صنایع دستی عشایری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۴۴ طرح در استان راه اندازی شده است اظهار داشت: ۱۵ طرح از این تعداد در حوزه صنایع دستی و بوم گردی در جمعیت عشایری استان فعال شده است و مابقی نیز در حال پیگیری هستند.

مدیرکل امور عشایر لرستان تاکید کرد: امسال در حوزه طرح های اشتغالزایی بوم گردی عشایری، صنایع دستی و گیاهان دارویی ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که با فعال شدن این طرح ها اقدامات خوبی در زمینه معرفی ظرفیت های عشایر در راستای گردشگری و صنایع دستی انجام خواهد شد.

نورمحمدی افزود: عشایر استان سالانه ۱۲ تن عسل، ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۳۰ هزار تن شیر، یک هزار تن پشم و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.