پیشرفت طرح انتقال آب عمان به شرق کشور به ۱۴ درصد رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور ۱۴ درصد پیشرفت دارد و ۱۰۰ کیلومتر از مسیر خط انتقال لوله گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی پیشرفت طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور را ۱۴ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۰۰ کیلومتر از مسیر خط انتقال، لوله گذاری شده است.

علیرضا طاهری افزود: قطر ۲۲۰۰ میلیمتری لوله خط انتقال آب دریای عمان به مشهد تثبیت شده است و اکنون روزانه ۲ کیلومتر لوله گذاری انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به احتمال فراوان، آب دریای عمان سال بعد به زاهدان خواهد رسید و در استان خراسان رضوی هم کار لوله گذاری از مشهد به سمت چابهار در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به طرح انتقال آب از کوه‌های شمالی مشهد گفت: با تایید ماده ۲۳ طرح انتقال آب از کوه‌های شمالی مشهد در سازمان برنامه و بودجه کشور، کار ساخت تونل خط انتقال آب از هزار مسجد به مشهد سرعت خواهد گرفت.

علیرضا طاهری با اشاره به روند تکمیل سد شورجه افزود: در یک ماه گذشته تحرک این طرح نیز افزایش یافته و در حال حاضر ۳۳ درصد پیشرفت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.