سفر گوترش به مصر برای شکستن محاصره غزه

دبیر کل سازمان ملل برای شکستن محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به مصر سفر می‌کند.

تحریم‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه پس از عملیات هفتم اکتبر جنبش حماس باعث شده است بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ساکن این منطقه جانشان به مخاطره بیافتد. گرچه کشور‌های غربی از مواضع تل آویو علیه مردم فلسطین حمایت می‌کنند، اما سازمان‌های بین المللی به دنبال یافتن راهی به منظور حل این مشکل هستند. 

منابع آگاه به فایننشال تایمز گزارش دادند آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد قرار است به منظور افزایش تلاش‌ها برای پایان بخشیدن به محاصره کامل نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی به مصر سفر کند. 

اکنون کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه در پشت دروازه‌های گذرگاه رفح در مصر به دلیل عدم همکاری رژیم صهیونیستی تجمع کرده و اجازه ورود به نوار غزه را دریافت نکرده اند. 

این درحالی است که آژانس سازمان ملل در امور فلسطینی‌ها هشدار داد تمامی بیمارستان‌های نوار غزه احتمالا طی ۲۴ ساعت آینده به دلیل نبود امکانات و برق تعطیل خواهند شد. 

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود می‌گویند گوترش قرار است فردا (چهارشنبه) وارد قاهره شود. دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و دیگر مقامات ارشد این کشور از مهمترین محور‌های این سفر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
تو سازمان بین الملل از دست کاری نیمامد
حالا اینجا شاید کاری کردی خدا قوت عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
تو سازمان بین الملل از دست کاری نمیاد
حالا اینجا شاید کاری کردی خدا قوت عمو
آخرین اخبار