رئیس کل دادگستری ایلام خبر داد

فعالیت بیش از ۷۲۳ نفر صلح یار در ایلام

رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به سازش ۴۵ درصدی در پرونده‌های دادگستری ایلام، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۲۳ نفر صلح یار در استان ایلام فعالیت دارند.

عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری ایلام با حضور در مسجد امام رضا (ع) بانقلان ایلام اظهار کرد: با گسترش صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین استان در مساجد می‌توان مشکلات و معضلات را بهتر حل کرد.

وی اظهار کرد: هیات‌های صلح در اقصی نقاط استان با جمعیتی بیش از ۷۲۳ نفر صلح یار از بزرگان، خیرین و معتمدین استان با سعی و تلاش بدون هیچ گونه چشمداشت یا پاداشی باعث صلح و سازش بین اصحاب دعوا می‌شوند که در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی نقش تاثیرگذاری دارند.

علی‌محمدی مطرح کرد: در جامعه امروز از صلح و سازش به عنوان یک نظریه عدالت ترمیمی بین خواهان، خوانده و نماینده جامعه تعبیر می‌شود که با طرح نظریات و اختلافات طرفین دعوا اختلافات را به حداقل می‌رسانند و پرونده به صلح و سازش ختم می‌شود و با رفع خصومت شرایط برای جبران خسارت و بخشش مهیا می‌شود.

وی افزود: ارتقای رتبه دادگستری استان از ۲۳ به ۸ کشور در سال گذشته، سازش ۴۵ درصدی در پرونده‌های قابل صلح و سازش، کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌های سال‌های گذشته و تکمیل و بهره برداری جهادی از ساختمان جدید دادگستری ایلام از نمونه‌های شاخص فعالیت دادگستری استان ایلام است.

برچسب ها: صلح و سازش ، صلح یار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.