شرکت‌های دانش بنیان برای یک هزار نفر در کهگیلویه و بویراحمد اشتغال ایجاد کردند

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توجه به افزایش تعداد شرکت های زیرمجموعه پارک و توسعه برخی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور اشتغال زایی در این استان، این واحدها بیش از یک هزار شغل ایجاد کرده اند و نسبت به گذشته رشد پنج برابری داشته است.

محسن فرزین گفت: ابتدای سال گذشته تنها ۹ شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان بود که هم اینک این شرکت ها به ۱۷ مورد رسیده است.

وی افزود: همچنین تا خرداد ۱۴۰۰، تنها ۵۲ شرکت و واحد فناور عضو پارک علم و فناوری استان و برخی از آنها غیرفعال بودند اما با تلاش و کار جهادی تا مهر ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۴ واحد فناور عضو پارک علم و فناوری استان کهگیلویه وبویراحمد شده اند و تعداد واحدهای فناور در کمتر از ۲ سال اخیر ۱۴۰ درصد رشد داشته است.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبات سفرهای رئیس جمهور، تاکید کرد: سفر نخست آیت الله رئیسی به استان برای پارک علم و فناوری استان هیچ مصوبه ای نداشت و بنده در آن زمان مسئولیت نداشتم.

فرزین تاکید کرد: در سفر دوم رئیس جمهور طرح های خوبی ارائه شد اما به دلیل یک اشتباه، پارک علوم و فناوری استان در لیست مصوبات بودجه ای قرار نگرفت که سه روز پیش از سفر رایزنی صورت گرفت و تا همین امروز هم مذاکرات ادامه دارد.

وی ابراز کرد: موارد خوبی برای پارک مصوب شده که در روزهای آینده خبر ابلاغ آن اعلام می شود، چنانچه این مصوبات تخصیص یابد کمک بسیار بزرگی به وضعیت زیرساخت ها، معوقات پیمانکار و وضعیت بودجه ای پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد می شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت دفتر تجاری‌سازی و بازاریابی، تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها به مرحله تولید می‌رسند ولی به دلیل ناآشنایی با بازار فروش با شکست مواجه می‌شوند، به همین دلیل چنین دفتری یکی از نیازهای مهم پارک بود، ولی به دلیل کمبود نیرو، این بخش هنوز فعالیت کاملی ندارد.

فرزین ادامه داد: برخی از شرکت های پارک از جمله شرکت زیست فناور هامرز یکی از شرکت های برتر در سطح کشور است و شرکت آریونت در استان هم به چهار کشور صادرات دارد.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد ۲۵ تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف دارد و امید است در قالب این تفاهم نامه‌ها حمایت‌های بیشتری برای شرکت‌های فناور ارائه شود.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: در حوزه زیرساختها مرکز نوآوری آزادگان یاسوج در این دولت افتتاح شده و در مرحله تجهیز است، همچنین مجتمع فناوری سلامت در سرابتاوه در ۶ هکتار راه اندازی شد و مجتمع آفتابگردان واحدهای رشد گچساران در مرحله تجهیز است و در آینده نزدیک افتتاح می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.