پوتین و اسد خواستار ارسال کمک‌های فوری به غزه شدند

روسای جمهور روسیه و سوریه در تماسی تلفنی خواهان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شدند.

دفتر ریاست جمهوری سوریه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه امروز دوشنبه تلفنی و درباره راه‌های پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفتگو کردند. دو طرف خواستار ارسال فوری کمک های بشردوستانه به غزه در بحبوحه محاصره منطقه توسط رژیم صهیونیستی شدند.

پوتین و اسد همچنین در مورد نیاز به توقف بمباران غزه توسط صهیونیست‌ها و آوارگی جمعیت آن توافق کردند. آمریکا پیشتر ادعا کرد با مصر، برای باز کردن گذرگاه رفح در مرز با غزه توافق کرده است تا امکان انتقال کمک‌ها فراهم شود، اما مصر بعداً اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اجازه باز کردن این گذرگاه را نداده است.

ساعتی پیش از این نیز فیلیپ لازارینی، کمیسر آژانس امداد و اقدام و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی نسبت به شرایط بحرانی غزه هشدار داد و گفت: واقعیت امر این است که غزه درحال خفه شدن است و گویا جهانیان انسانیت خود را اکنون از دست داده‌اند. درست زمانی که دارم با شما صحبت می‌کنم، غزه از کمبود آب و برق رنج می‌برد.

وی ادامه داد: همکارانم در غزه دیگر قادر به ارائه کمک‌های بشردوستانه نیستند. بزودی غذا و دارو در غزه تمام خواهد شد و در هشت روز گذشته اجازه ورود یک قطره آب، یک دانه گندم و یک لیتر سوخت را به نوار غزه نداده‌اند. یادمان باشد که بیش از ۱۶ سال است که غزه محاصره است و بیش از ۶۰ درصد ساکنان آن عملا به کمک‌های غذایی بین‌المللی متکی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار