چشم یوزهای میامی روشن/جادۀ عباس آباد نونوار شد

رئیس پارک ملی توران اعلام کرد که در ۱.۵ کیلومتر از مسیر ۳۰ کیلومتریِ جادۀ عباس‌آباد-میامی چراغ نصب شده است.

رئیس پارک ملی توران گفت: در سال‌های اخیر دست‌کم ۱۰ یوز جاده  جادۀ عباس‌آباد-میامی به‌ خاطر تصادف با خودرو‌ها کشته شده‌اند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر پویش‌های زیادی برای نصب تابلو، دوربین کنترل سرعت، حصارکشی و روشنایی جاده به راه افتاده بود که خوشبختانه که در ۱.۵ کیلومتر از مسیر ۳۰ کیلومتریِ جادۀ عباس‌آباد-میامی چراغ نصب شده است.

ایمن‌سازی تردد یوزپلنگ در جاده شرق استان سمنان ۴۳۵ میلیارد ریال نیاز دارد

امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: اجرای ۶ طرح از جمله نصب تابلو‌های اطلاعاتی و چراغ‌های روشنایی به منظور ایمن‌سازی در ۲ سوی گذرگاه تردد گونه نادر یوزپلنگ آسیایی در محور میامی - سبزوار در دستور کار راه و شهرسازی شرق استان سمنان است.

وی با بیان اینکه نصب ۲۸۴ پایه روشنایی در طول ۱۰ کیلومتر از محدوده تردد یوزپلنگ آسیایی در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: پی‌سازی ۱۰۷ پایه اجرا شد و تاکنون ۲۷ پایه روشنایی در یک و ۲ دهم کیلومتر در محور رفت و برگشت این محدوده نصب شده است.

عمیدی با اشاره به اینکه نصب پایه‌های روشنایی بر اساس توافق با پیمانکار تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد، بیان کرد: ۲۶۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح نصب روشنایی در محدوده ۴۰ کیلومتری رفت و برگشت جاده میامی - سبزوار در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان (شاهرود) با بیان اینکه قرارداد نصب ۲۰ تابلوی اطلاعاتی بزرگ و فسفری‌رنگ با پیمانکار منعقد شده است، افزود: تاکنون پنج تابلوی اطلاعاتی در محدوده گذرگاه یوزپلنگ آسیایی به منظور حفاظت از این گونه جانوری نصب شده است و بقیه آن نیز تا پایان هفته آینده اجرا می‌شود.

وی به خط کشی، ترسیم نقوش و علایم هشداردهنده در سطح جاده در پنج نقطه از این مسیر اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۰ درصد از این طرح نیز اجرا شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار