مسابقات تنیس پسران کشور در زنجان پایان یافت

مسابقات تنیس پسران کشور به میزبانی استان زنجان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

مسابقات تنیس پسران کشور در رده‌های سنی زیر ۱۰، ۱۲ و ۱۴ سال به میزبانی استان زنجان شامگاه یکشنبه با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.

این مسابقات از ۱۵ مهرماه جاری در استان آغاز شده بود.

در این دوره از رقابت ها در رده سنی زیر ۱۰ سال رادین مظفری از زنجان اول شد و در رده های سنی زیر ۱۲ و ۱۴ سال نیز به ترتیب " ماکان وثیقی و روهان عربشاهی" هر ۲ از استان تهران اول شدند.

در این مسابقات ۱۴۵ ورزشکار از استان های مختلف شرکت کرده بودند و سطح کمی و کیفی بازی ها نسبت به دوره های قبل بسیار بالا بود.

دبیر هیات تنیس استان زنجان گفت: رشد رشته تنیس زنجان در گرو سرمایه گذاری بر رده های سنی پایه به ویژه زیر ۱۰ و ۱۲ سال است که به پرورش بازیکنان مستعد منتهی می شود.

مهرداد قزلباش افزود: در این دوره از مسابقات، یک مقام برتر کشور به تنیسور زنجانی رسید که نشان می دهد باید بیش از گذشته به رده های سنی زیر ۱۰ و ۱۲ سال توجه کرد.

این مسوول ورزشی با بیان اینکه نفرات برتر این مسابقات به لحاظ رنکینگ ۱۰۰ امتیاز دریافت می کنند، ادامه داد: این موضوع اهمیت زیادی دارد چون ورزشکاران برتر می توانند در مسابقات مختلف ملی شرکت کنند.

وی با بیان اینکه رشته تنیس در این استان به ویژه در بخش آقایان در اوج شکوفایی قرار دارد، اضافه کرد: هرچند این رشته در بین بانوان نیز علاقه‌مندانی دارد اما هنوز به حد مطلوب خود نرسیده است.

دبیر هیات تنیس زنجان با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های مهم این هیات استتعدادیابی است، خاطر نشان کرد: قرار بود این کار در مدارس استان از تابستان امسال آغاز شود اما به دلیل مشکلات زیرساختی اجرایی نشد.

به گفته وی، در زمان حاضر ۲۵ تنیسور در کلاس های این رشته شرکت می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.