واحد شماره ۳ نیروگاه رامین از مدار تولید خارج شد

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز از خروج واحد شماره ۳ این نیروگاه به منظور انجام تعمیرات میان دوره‌ای جهت آمادگی تولید در فصل زمستان خبر داد.

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز ضمن تقدیر و تبریک گذر موفقیت آمیز از پیک مصرف برق گفت: پس از سپری شدن تابستان بسیار داغ امسال و با شروع روند کاهشی مصرف برق کشور واحد شماره ۳ نیروگاه رامین جهت تعمیرات میان دوره‌ای و بمنظور رفع محدودیت‌های تولیدی از مدار تولید برق خارج شد.

او افزود: مجموعه نیروگاه رامین چالش‌ها و مشکلات زیادی را طی سال‌های اخیر گذر نموده و خرسندیم که نتیجه این تلاش‌ها که با همدلی و همراهی مدیران و کلیه همکاران نیروگاه محقق شد افزایش ۴۰۰ مگاواتی و آسایش و رفاه مردم در تابستان سال جاری بوده است.

سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز  ادامه داد: تداوم این دستاورد و ارتقا سطح تولید برق در نیروگاه رامین مهمترین رویکرد ماست و انشالله با برنامه ریزی هدفمند شاهد تولید ۱۶۰۰ مگاواتی در تابستان سال ۱۴۰۳ باشیم.

آقای پرشی گفت؛ برهمین اساس و طبق برنامه ریزی صورت گرفته جهت رفع اشکالات فنی این واحدشماره ۳، اقداماتی از قبیل رفع دیفکت‌های مهم در بخش‌های توربین، بویلر، کندانسور و تجهیزات جانبی همچنین سرویس دوره‌ای تجهیزات و رفع ارتعاشات توربین انجام خواهد شد که با اجرای این پروژه شاهد رفع محدودیت و افزایش تولید این واحد ۳۰۵ مگاواتی خواهیم بود.

 نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و با توجه به اینکه امسال اهواز بعنوان گرمترین نقطه زمین اعلام شده بود توانسته است پیک برق تابستان  امسال را علاوه بر تولید پایدار، روند تولید افزایشی را در کارنامه خود ثبت نماید و نقش همیشگی خود را که همانا تقویت، تثبیت و پایداری شبکه سراسری برق کشور در جهت خدمت رسانی به مردم است بخوبی ایفاء نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.