جاعل اوراق قضایی در گرگان دستگیر شد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در پی گزارش دریافت گزارش هایی مبنی بر جعل احکام دادگاه های استان ، بلافاصله بررسی این موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت.

حیدر آسیابی افزود: بررسی ها، کارمندان حفاظت و اطلاعات استان را به یکی از دفاتر خدمات کامپیوتری شهر گرگان رساند و متوجه شدند مسئول این دفتر با سوء استفاده از اعتماد مشتریان خود و ورود به سامانه ثنا آنان، رای پرونده‌های آن‌ها را برای مقاصد شخصی، جعل می‌کند.

او ادامه داد: در یک مورد، این فرد آرای پرونده‌های مربوط به دادگاه خانواده مانند نفقه، مهریه و طلاق را جعل کرده بود تا با ارائه آن به دختر مورد علاقه اش او را متقاعد کند از همسرش جدا شده است و به این ترتیب رضایت این خانم را، برای ازدواج جلب کند.

آسیابی افزود: متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بازداشت و پرونده وی در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است.

او اعلام کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۴ کارچاق کن در حوزه‌های قضایی استان با تلاش‌های حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

آسیابی افزود: شماره ۱۵۸۰ حفاظت و اطلاعات دادگستری گلستان در طول شبانه روز، گزارش‌های مردم درباره کارچاق کن‌ها و متخلفان در حوزه‌های قضایی و دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه در استان را ثبت و ضبط می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار