آگاهی و آموزش رمز پیشگیری از مواد مخدر

فرماندار البرز گفت: آگاهی و آموزش کافی در پیشگیری از مواد مخدراز اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند راهگشا باشد.

مصطفی غفوری فرماندار البرز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت: با توجه به ظرفیت قابل توجه آموزش و پرورش،  این موضوع می‌تواند در ابعاد گوناگون و پرداخت مناسب آسیب‌ها و چالش‌های اعتیاد در نظام آموزشی نیز جای داشته باشد؛ مشروط بر اینکه در این قضیه کار تخصصی صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به گستردگی آسیب‌هایی که مواد مخدر بر پیکره جامعه وارد می‌کند، مدیریت آن نیازمند راهکار‌هایی هدفمند و بنادین است که در دل سیاست گذاری‌های خرد و کلان و در همه ابعاد جامعه باید نهفته باشد.

غفوری در خصوص اقدامات انجام شده در روستا‌ها گفت: طرحی که برای جامعه هدف روستایی در نظر گرفته شده، طرح یاری گران زندگی است که همین مفهوم در شهرستان البرز با عنوان روستای پاک در سال گذشته مطرح و روستای باورس به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شد.

فرماندار البرز افزود: در راستای اجرای این طرح مجموعه‌ای از اقدامات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در این روستا صورت گرفت که البته باید با تحلیل نقاط قوت و ضعف آن، نسبت به اجرای این طرح در روستا‌های دیگر اقدام شود.

در این نشست موضوعات مرتبط با کمپ ماده ۱۶ شهر الوند مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد پیگیری‌های لازم در خصوص موضوعات مرتبط با کمپ و چالش‌های آن در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین، صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار