مدیرکل گمرک استان سمنان:

بیش از ۲۳۳ میلیارد ریال کالا به ظن قاچاق در گمرک سمنان تشکیل پرونده شد

حاجیان نژادگفت: انواع کالا به ظن قاچاق به ارزش ۲۳۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال نیمه نخست امسال از سوی سازمان‌های مرتبط کشف و تشکیل پرونده شد.

حاجیان نژاد مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۱۷۰ پرونده به ظن قاچاق در اداره‌کل گمرک استان سمنان در نیمه نخست امسال تشکیل شد.

وی ادامه داد: گمرک استان سمنان بدون احتساب ضمانت نامه‌ها بالغ بر هزار و ۲۴۱ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال در نیمه نخست امسال درآمد داشت که از این میزان ۹۵۸ میلیارد و ۱۱۹ میلیون ریال مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

وی تصریح کرد: درآمدزایی گمرک استان سمنان نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰۴ درصدی داشت.

حاجیان نژاد اضافه کرد: وی تصریح کرد: ۱۵ هزار و ۸۱۳ تن کالا به ارزش ۹۲ میلیون دلار به گمرک استان سمنان در نیمه نخست امسال وارد و ۱۵۱ هزار و ۱۹۵ تن کـالا به ارزش ۶۲ میلیون دلار صادر شد.

وی یادآور شد: ۲۷ سازمان در انجام تشریفات گمرکی و روند اداری نقش دارند و گاهی علت ماندن برخی کالاها در انبارهای گمرک، به دلیل تکمیل نشدن روند اداری و دریافت مجوزهای گمرکی است.

وی بیان کرد: کالا حداکثر چهار ماه می‌تواند در گمرک به دلیل تکمیل روند اداری بماند و بعد از این مدت کالا متروکه تلقی می‌شود.

مدیرکل گمرک استان سمنان بیان کرد: تشریفات صادرات در گمرک کمتر از ۲ ساعت انجام می‌شود و گاه برای واردات کالا گرفتن مجوز بهداشتی و بررسی استانداردها زمان‌بر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.