بازرس کل کردستان:

حکم قطعی ۶۰ نفر از متخلفان ادارات کردستان صادر شد

هواسی گفت: حکم محکومیت ۶۰ نفر از مدیران و کارکنان ادارات صادر و منجر به اخراج، انفصال از خدمت، بازخرید، کسر از حقوق و مزایا و ممنوعیت از انتصاب پست‌های حساس و مدیریتی در استان شد.

عیسی هواسی اظهار داشت: سال گذشته ۲۱۳ گلوگاه فساد توسط سازمان بازرسی کل کشور شناسایی و به مجموعه دولت ابلاغ شده است.

بازرس کل کردستان اذعان داشت: مبارزه با فساد باید از منشا فساد شروع شود، برای مثال چرا باید با وجود تشکیلات درون سازمانی مانند شهرداری‌ها، کمیسیون ماده صد، شوراها، دستگاه‌های نظارتی و غیره، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهر وجود داشته باشد؟

وی گفت: باید هزینه‌های ساخت و ساز غیرمجاز را بالا ببریم هر چند در حال حاضر شورای شهر‌ها تعرفه‌ها را بالا برده‌اند و انگیزه برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز پایین آمده، اما بازهم نیاز به کار‌های ویژه و اساسی وجود دارد.

هواسی افزود: بازرسی‌های متعددی در سال جاری در حوزه‌های مختلف انجام شده که نتیجه آن ۱۴۹ گزارش اصلاحی و ۳۰ گزارش اختصاصی بوده است.

بازرس کل کردستان با بیان اینکه جا‌هایی که حقوق بیت‌المال در خطر بوده افراد را به هیئت‌های تخلف‌های اداری فرستاده‌ایم، عنوان کرد: در حوزه تشریفات گمرکی، برخورد با تغییر کاربری‌های زراعی و باغی، تنظیم بازار در کالا‌های اساسی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در بحث طرح‌های مربوط به مسکن و ... ورود پیدا کرده‌ایم.

به گفته وی، در ۶ ماهه اول امسال سازمان بازرسی برنامه‌های کلان‌محور را ابلاغ و ما در استان ۱۸ برنامه تدوین کردیم که حدود ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.

مدیرکل بازرسی کردستان از ورود بازرسی استان به انتصابات در ادارات هم خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال در حوزه اثربخشی‌های مالی ۷ هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان شامل جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال، جلوگیری از تحمیل هزینه‌های مازاد بر مردم و شناسایی و پیگیری و جلوگیری از زمین‌خواری و ... انجام شده است.

بازرسی کردستان جلو زمین خواری ۹۲ هزار مترمربعی را گرفت

هواسی با بیان اینکه در بازه زمانی یاد شده از زمین‌خواری ۹۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع اراضی شهری و ۵۴۴ هکتار از اراضی ملی جلوگیری شده است، عنوان کرد: ممانعت از تحقق ویژه‌خواری و بروز رانت به مبلغ ۳ هزار میلیارد با جلوگیری از تغییر کاربری در یکی از شهر‌های استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: جلوگیری از فروش یکی از املاک دولتی به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیارد تومان در یکی از شهرستا‌ن ها دیگر اقدام انجام شده در ۶ ماهه اول امسال توسط سازمان بازرسی بوده است.

مدیرکل بازرسی کردستان در ادامه به موضوع پروژه‌های عمرانی هم اشاره کرد و افزود: در همین سرفصل با ورود بازرسی استان ۲۸ میلیارد تومان صورت وضعیت قطعی را کاهش داده‌ایم.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات جدی سازمان بازرسی، شناسایی تصرف غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه قشلاق سنندج با همکاری دادستان به مساحت ۴۴.۳ هکتار بوده و در سرفصل وصول مطالبات حقوقی معادن به میزان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اقدام شده است.

مدیرکل بازرسی کردستان در ادامه گفت: از عملکرد بانک‌های استان به صورت کامل راضی نیستیم تکالیف متعددی در حوزه جوانی جمعیت و ... برای بانک‌ها تعریف شده که خیلی از آن‌ها یا اجرا نمی‌شود و یا ناقص اجرا می‌شود.

هواسی عنوان کرد: از این تریبون اعلام می‌کنم هرکس نسبت به تکالیف جوانی جمعیت به ویژه تسهیلات معترض است، شکایت آن‌ها به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

مدیرکل بازرسی کردستان اضافه کرد: در سرفصل نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی متولی امنیت و سلامت غذایی با ورود به مشکلات صنفی و معیشتی کارکنان دستگاه‌ها و تعاونی‌ها و برگزاری جلسات و عندالزوم تشکیل پرونده‌های بازرسی، حمایت از تولید دانش‌بنیان و واحد‌های تولیدی مشکلات ۹ شرکت دانش‌بنیان و ۸ شرکت تولیدی پیگیری و منجر به رفع موانع و بازگشت به چرخه تولید شده است.

حکم قطعی ۶۰ نفر از مدیران متخلف ادارات کردستان صادر شد

هواسی در خصوص رسیدگی به تخلفات اداری، انتظامی و انضباطی هم گریزی زد و گفت: این مهم منجر به محکومیت ۶۰ نفر از متهمان شده که موجب اخراج، انفصال از خدمت، بازخریدی، کسر از حقوق و مزایا و ممنوعیت از انتصاب پست‌های حساس و مدیریتی در استان در سال گذشته شده است.

به گفته وی، حکم محکومیت ۳۰ نفر از مدیران و کارکنان و شهرداران قطعی شده است که شامل ۶ نفر محکومیت دادگاه و ۲۳ نفر محکومیت قطعی در دادگاه تجدیدنظر بوده است.

 مدیرکل بازرسی کردستان در پایان گفت:  ۵۲ نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی محکوم به انفصال از خدمت، کسر حقوق و مزایا، بازخرید، محرومیت از کار کارشناسی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.