سازمان بازرسی سمنان احتمال ترک فعل را در حادثه معدن دامغان بررسی می‌کند

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: بازرسان این اداره‌کل عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مرتبط با حادثه معدن طزره را در دست بررسی دارند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشید زاده مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت:  بازرسان این اداره‌کل عملکرد دستگاه‌های اجرایی و مسئولان مرتبط با حادثه معدن طزره دامغان را در زمینه نظارت بر معدن، ترک فعل یا قصور احتمالی در دست بررسی دارند و دادگستری پیگیر بررسی پرونده حادثه تلخ معدن طزره دامغان است.

وی بیان کرد: رصد مصوبات شورای اسلامی شهرها از جمله موارد مورد بررسی از سوی اداره‌کل بازرسی استان سمنان است که نتیجه بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۵ مصوبه‌ طبق قانون نبوده و ابطال این مصوبه‌ها در دیوان عدالت اداری در دست پیگیری است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان تصریح کرد: فرار مالیاتی مربوط به چهار شرکت تولیدی به میزان سه‌هزار و ۲۰ میلیارد ریال از سال گذشته تا کنون شناسایی، کشف و منجر به صدور برگ تشخیص مالیاتی شد.

به گفته رشیدزاده، تصرف اراضی ملی به وسعت ۱۶۰ هکتار رفع و مالکیت دولت از سال گذشته تا کنون تثبیت شد.

وی اضافه کرد: وصول حقوق دولتی معادن استان سمنان به میزان یکهزار و ۱۱۵ میلیارد ریال از دیگر تلاش‌های بازرسان اداره‌کل بازرسی استان سمنان در یک سال گذشته است.

مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: تامین آب معادن به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب از آب‌های نامتعارف با هدف کمک به اشتغالزایی و تولید از دیگر اقدامات این اداره کل است.

وی بیان کرد: حق و حقوق ۵۰۰ کارگر در استان سمنان که حقوقشان در حال تضییع بود، با ورود سازمانی بازرسی مشکلاتشان رفع شد.

حادثه انفجار معدن زغال سنگ طزره دامغان و جانباختن ۶ کارگر محبوس در آن سیزدهم شهریور امسال، مسبوق به سابقه است و عزم جدی برای برخورد قاطع با مقصران احتمالی و جلوگیری از تکرار چهارباره چنین حادثه‌ای با اطلاع‌رسانی شفاف، مطالبه‌ای جدی محسوب می‌شود.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار