رتبه ۲۵۰-۲۰۱ دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز کشور‌های آسیایی

دانشگاه کردستان در رتبه‌بندی تایمز کشور‌های آسیایی سال ۲۰۲۳ که با حضور ۶۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، رتبه ۲۵۰-۲۰۱ را کسب کرد.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های رتبه بندی معتبر در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۳، تعداد ۶۶۹ دانشگاه را از ۳۱ کشور در بر دارد که در این میان دانشگاه کردستان رتبه ۲۵۰-۲۰۱ را کسب کرده است.

نظام رتبه بندی لایدن، نتایج رتبه بندی دانشگاه‌های برتر دنیا در سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرد. رتبه بندی این نظام بر اساس چهار معیار مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد و تنوع جنسیتی بوده که دانشگاه کردستان در هر یک از این معیار‌ها به ترتیب رتبه‌های ۱۲۵۷، ۱۳۷۱، ۱۳۷۱ و ۱۳۲۱ را کسب کرده است.

 نظام رتبه بندی لایدن برای دانشگاه‌ها رتبه‌ای واحد محاسبه نمی‌کند بلکه برای کلیه دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف نمرات و رتبه‌های جداگانه‌ای محاسبه و منتشر می‌کند.

همچنین رتبه بندی تایمز دانشگاه‌های جوان سال ۲۰۲۳ نیز منتشر شد که ۶۰۵ دانشگاه در آن حضور داشتند و در این میان دانشگاه کردستان رتبه ۲۵۰-۲۰۱ را کسب کرده است.

این رتبه بندی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی دانشگاه‌ها را مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد.

گفتنی است دانشگاه کردستان پیشتر نیز رتبه‌های مختلفی را در نظام‌های رتبه بندی جهانی کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.