حسن آباد یکی از بهترین مناطق گردشگری شهرستان سنندج

ناحیه منفصل شهری حسن آباد با دارا بودن قلعه تاریخی که بخشی از تاریخ شهر سنندج است، یکی از بهترین اماکن گردشگری کردستان به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج با بیان این مطلب در جمع اعضای کمیسیون یاد شده، افزود: وجود قلعه تاریخی حسن آباد یکی از فرصت‌های توسعه گردگشری فرهنگی در شهر سنندج است که می‌طلبد اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به احیا و تعیین تکلیف محوطه آن اقدام کند.

بهروز ابراهیم آبادی افزود: ناحیه حسن آباد با حدود بیست هزار نفر جمعیت و ساکنانی با بافت فرهنگی یکپارچه می‌تواند به تفرجگاه و قطب گردشگری مهم شهر سنندج تبدیل شود.

وی با قددردانی از رشیدی، شهردار سنندج، برای ساخت یکی از بزرگترین پارک‌های استان کردستان با وسعت سی و شش هکتار در ورودی این ناحیه، گفت: تکمیل محور گردشگری آبیدر منتهی به ناحیه حسن آباد نیز از سوی شهرداری موجب رونق گردشگری در این ناحیه می‌شود.

رئیس کمیسیون حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر سنندج با اشاره به وجود برخی از مشکلات در ناحیه حسن آباد، گفت: مشکل زمین‌های قولنامه ای، تامین آب شرب و دفع فاضلاب، تعویض تیر‌های چراغ برق قدیمی و جانمایی آن‌ها در مکان مناسب، ساخت وساز غیر مجاز و وجود برخی مشاوران املاک که موجب بر هم خوردن نظم شهری در آن ناحیه شده اند باید پیگیری و برای حل آن‌ها چاره اندیشی کرد.

شهر سنندج دارای سه ناحیه منفصل شهری حسن آباد، نایسر، ننله و حسن آباد است که یک چهارم جمعیت شهری در آن ساکن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.