کاهش ۱۳.۵ درصدی طلاق در کردستان

مدیرکل ثبت احوال کردستان گفت: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۱۴۶ واقعه طلاق به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

علی جوکار اظهار کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۶.۵۳ سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان ۳۱.۹۴ سال است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان ادامه داد: بیشترین طلاق ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ ساله به تعداد ۴۹۱ مورد است و در مجموع ۲۲.۹ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده به این گروه اختصاص دارد.

وی گفت: بیشترین طلاق ثبت شده زنان نیز در همین گروه سنی است و ۴۲۱ مورد معادل ۱۹.۶ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده را به خود اختصاص داد.

کاهش ۶.۷ درصدی ازدواج در استان

جوکار در ادامه به ثبت پنج هزار و ۹۵۲ واقعه ازدواج در کردستان در این مدت نیز اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۷ درصد کاهش داشته دارد.

مدیرکل ثبت احوال کردستان درباره میانگین سن ازدواج هم گفت: میانگین سن ازدواج برای بار اول مردان ۲۸.۱۰ سال و میانگین سن بار اول زنان ۲۴.۰۳ سال بود.

وی گفت: بیشترین ازدواج ثبت شده مردان مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال، با هزار و ۸۵۹ مورد بوده که ۳۱.۲ درصد از کل ازدواج‌های ثبت شده را دارد و بیشترین ازدواج ثبت شده زنان نیز به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ ساله با هزار ۵۸۴ مورد بود که ۲۶.۶ درصد ازکل ازدواج‌های ثبت شده را دارد.

جوکار یادآور شد: با توجه به تأثیر عواملی مانند گردش ماه‌های قمری، مقایسه آمار ازدواج و طلاق در دوره‌های زمانی کمتر از یکسال با مدت مشابه سال قبل بیان کننده سیر تحولات این ۲ رویداد نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.