سخنگوی دبیرکل سازمان ملل:

کارمندان بین‌المللی نیازهای زلزله‌زدگان هرات را شناسایی می‌کنند

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل ضمن درخواست کمک‌های بشردوستانه گفت کارمندان بین‌المللی در مناطق زلزله‌زده هرات هستند تا نیازهایشان را شناسایی کنند.

استفان دوجارک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در یک نشست خبری ‌گفت که کارمندان بین‌المللی برای پشتیبانی از زلزله‌زده‌ها در ساحه حضور دارند؛ تیم‌های ارزیابی و بهداشتی سازمان ملل به هدف کمک به آسیب‌دیده‌های زمین‌لرزه هرات در منطقه زلزله‌زده در هرات مستقر شده‌اند و نیازهای آنان را شناسایی می‌کنند.

استفان دوجارک به خبرنگاران گفته است: «ما کارمندان بین‌المللی را در آن‌جا داریم تا هرچه سریع‌تر نیازها را شناسایی کنند که چه چیز نیاز است و چه چیزهایی از بیرون آورده شود. درخواست‌های بشردوستانه ما برای افغانستان، یعنی در اکثریت جاها، بودجه کافی وجود ندارد. اما ما سعی می‌کنیم تا جایی‌که می‌توانیم به افراد زیادی کمک کنیم.»

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد افزود بیش از ۱۷هزار نفر در این رویدادها متاثر شده و بیش از ۱۱۰ روستا نیز آسیب دیده است.

علاوه‌براین دنیس فرانسیس، رئيس هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشستی خواهان افزایش کمک‌های بشری به زلزله‌زده‌ها در افغانستان شده است.

تاکنون شماری از کشورها از جمله ایران، پاکستان، نروژ، سنگاپور، استرالیا، ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و چین تعهد کردند که به آسیب‌دیده‌های زمین‌لرزه مرگ‌بار هرات کمک می‌کنند.

برچسب ها: زلزله ، هرات ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار