ثبت نام هفت هزار و ۸۰۰متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن سرپل ذهاب

فرماندار سرپل ذهاب گفت : هفت هزار و ۸۰۰متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده اند که پس از بررسی‌های لازم از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر واجد شرایط هستند.

صدرالله بابلی فرماندار سرپل ذهاب در حاشیه بازدید از مسکن مهر شهید شیرودی گفت : از مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سرپل‌ذهاب عدم وجود زمین منابع ملی بود که با پیگیری و تلاش بسیار زمین مورد نیاز در چند نقطه شهر انتخاب شده و با انجام امورات مربوط درحال به نتیجه رسیدن است.

وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب دارای شرایط خاصی است و بسیاری از مردم مستاجر هستند که باید هرچه سریعتر این طرح در شهرستان آغاز شود از این رو موضوعات مختلف حوزه مسکن و شهرسازی و راه در جلسه‌ای باحضور مدیرکل مسکن و شهرسازی استان مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: نهضت ملی مسکن یکی از دغدغه‌های مهم رئیس جمهور و یکی از مطالبه‌های مهم مردم سرپل‌ذهاب است و این عزم در دولت ایجاد شده و استاندار کرمانشاه نیز در جلسات شورای مسکن استان تاکید بسیاری بر این موضوع داشته و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان در حال پیگیری امورات مربوط به زمین شهرستان هستند.

وی ادامه داد: این شهرستان در زلزله ی۷.۳ریشتری آبان ماه سال ۱۳۹۶ تخریب شد که حدود ۹۶ درصد منازل مسکونی در زمان بازسازی ساخته شد و بخشی از آن از جمله تعداد زیادی از مساجد، مراکز فرهنگی، کتابخانه ها، ساختمان‌های اداری وزیر ساخت‌های شهری وروستایی هنوز باقیمانده است.

وی اضافه کرد: در موضوع مسکن مهر شهید شیرودی سه بلوک از این منازل در زلزله به کلی تخریب شده بود که کاربازسازی آن آغاز شد و پیمانکار پروژه طلبی معادل ۷۰میلیارد ریال داشت که پرداخت شد و طبق گفته پیمانکار ظرف ۲ماه آینده منازل این سه بلوک تخریبی تحویل مالکان خواهد شد و برای بازسازی این سه بلوک مبلغی از مالکین دریافت نشده و توسط دولت انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: در موضوع تعاونی‌های مسکن شهرداری، فرهنگیان و طلاب نیز مشکلاتی در شهرستان وجود دارد که با نگاه ویژه اداره راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصمیم خوبی برای این تعاونی‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن اتخاذ شده که با رفع مشکل وموانع اعضای این تعاونی‌ها نیز صاحب مسکن شوند.

وی ادامه داد: توسعه روستا‌ها و انجام مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا که در بازسازی زلزله نیز دنبال شده یک کار ارزشمند و آینده نگرانه از سوی دولت سیزدهم است که در سرپل ذهاب در حال انجام است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار