اثرگذاری آزادراه شیراز _ اصفهان بر تکمیل زنجیره کریدور شمال _جنوب

وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره‌برداری از آزادراه شیراز_ اصفهان زنجیره کریدور شمال به جنوب کشور در حال تکمیل شدن است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  در اخبار ساعت ۱۴ گفت: طول آزادراه شیراز _ اصفهان ۱۲۲ کیلومتر  است که ۱۳۰ کیلومتر از مسیر فعلی شیراز _ اصفهان را کوتاه  می‌کند و شاهد صرفه جویی ۱۳۶ میلیون لیتری در مصرف سوخت خواهیم بود.

به گفته وزیر راه وشهرسازی،  افتتاح این آزادراه  اثرات بسیار خوبی در منطقه دارد و یک اثر ملی  به شمار می رود به طوری که زنجیره کریدوری را تکمیل خواهد کرد  و دریای شمال با تکمیل این کریدور به  دریای  جنوب  متصل می شود.

او می گوید: با دستور رئیس جمهور ادامه این پروژه که شیراز -بوشهر است امروز در دستور کار قرار گرفت و قطعه ۸ این آزاد راه که به دریای خلیج فارس متصل می شود کلنگ زنی شد‌.

بذرپاش گفت:  ۱۰۱ کیلومتر شبکه بزرگراهی  و همچنین در حوزه  نگهداری راه ها و نقاط حادثه خیز  ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان  پروژه به بهره برداری می رسد.

او گفت: در حوزه  پروژه‌های مسکونی  با حضور رئیس جمهور  ۱۰ هزار و ۲۰۰  پروژه شهری و روستایی و نوسازی بافت های فرسوده  افتتاح می شود.

وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: بیشترین تامین زمین در استان  فارس بوده است به طوری که  ۲هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی تامین شده و ۵هزار و ۱۰۰ هکتار هم طی ماه های آتی تامین می شود‌.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار