شناسایی بیش از یک‌هزار و خانوار بدون فرزند در نهاوند

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: یک‌هزار و ۴۷۹ خانوار بدون فرزند در نهاوند شناسایی شدند که به ۵۰ درصد آنان در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری مشاوره داده شد.

 علی‌احسان خویشوند در ستاد جوانی جمعیت نهاوند افزود: در ۶ ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از خانوار‌های تک‌فرزند و دوفرزند در سطح شهرستان شناسایی شدند که نیمی از آن‌ها در رابطه با فرزندآوری تحت آموزش قرار گرفتند.

او گفت: در ۶ ماه گذشته در مجموع ۷ هزار و ۲۹۱ خانوار شناسایی شدند که ۳ هزار و ۵۲۲ خانوار آن‌ها یعنی معادل ۴۸ درصد مورد مشاوره قرار گرفتند.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند تأکید کرد: در این مدت یک‌هزار و ۴۷۹ خانوار بدون فرزند شناسایی شدند که ۵۰ درصد آنان تحت آموزش کارشناسان ما قرار گرفتند و به آنان در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری مشاوره داده شد.

خویشوند افزود: کارشناسان ما در این مدت ۱۲ هزار و ۵۲۹ خانوار دو فرزندی را شناسایی کردند و ۴۳ درصد آنان از آموزش‌های لازم و کلاس‌های توجیهی در رابطه با جوانی جمعیت و فرزندآوری برخوردار شدند.

او تصریح کرد: در این مدت در سطح شهرستان نهاوند ۹۳۵ زوج نابارور شناسایی شد که از این تعداد ۵۵ زوج برای درمان به بیمارستان فاطمیه همدان معرفی شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند افزود: علاوه بر ارائه کلاس‌های توجیهی، برنامه‌های پیشگیری از سقط جنین نیز اجرا شده و یک‌هزار و ۱۵۰ نفر از افرادی که قصد سقط جنین داشتند مورد مشاوره قرار گرفتند که تعداد ۲۰ نفر آنان از این کار منصرف شدند.

خویشوند همچنین از راه‌اندازی سه مهدکودک تا پایان سال در بیمارستان‌های نهاوند و مرکز بهداشت به منظور رفاه حال مادران شاغل خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.