جلوگیری از عضویت در شرکت‌های صوری/ ثبت بیش از ۲ میلیون شرکت و موسسه در کشور

مدیرکل ثبت شرکت‌های سازمان ثبت اسناد کشور گفت: سامانه جامع ثبت شرکت‌ها، از عضویت افراد در شرکت‌های صوری و ثبت آن‌ها جلوگیری می کند.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جلسه فعالان اقتصادی سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان غربی که در سالن جلسات اتاق بازرگنی ارومیه برگزار شد گفت: سامانه جامع ثبت شرکت‌ها، از سال ۱۳۹۲ کار خود را آغاز کرده، است ولی از دی ماه سال گذشته، بازطراحی‌های لازم در آن صورت گرفته و تغییرات خوبی در راستای جلوگیری از ثبت شرکت‌های صوری انجام شده است و از عضویت افراد در شرکت‌های صوری و ثبت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

ابوالفضل نصیری اضافه کرد: تسهیل در تاسیس شرکت یا موسسه از مهمترین موارد رفع موانع تولید است که اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این بخش اجرای آزمایشی و رونمایی از چندین طرح کاربردی در حوزه ثبت اسناد و املاک تا پایان سال‌جاری است که تحول آفرین خواهند بود.

نصیری اظهار کرد: حذف آگهی روزنامه کثیرالانتشار، طرح پرداخت الکترونیک و امضای الکترونیکی، راه اندازی مرکز پاسخگویی آنلاین در حوزه ثبت اسناد و طرح حذف فیزیکی دفاتر پلمب از جمله این طرح‌ها خواهد بود.

مدیرکل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین از ثبت ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار شرکت و موسسه در کشور خبر داد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۲۰ هزار پرونده در سراسر کشور، اسکن و آرشیو شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایحان‌غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه ثبت شرکتها یکی از موضوعات بسیار مهم جامعه است، گفت: آذربایجان‌غربی به عنوان یکی از استانهای اول کشور در آرشیو پرونده بوده و از شهریور اسکن پرونده ها انجام شده که تاکنون ۵ میلیون برگ اسکن و آرشیو شده است.

حمید شایان مهر با اشاره به اینکه کل شرکت های ثبت شده استان ۴۴ هزار و ۱۵ فقره و کل موسسات ثبتی نیز ۳۲۳۹ مورد است،  افزود: تاکنون در ارومیه، ۲۱ هزار و ۴۳۲ شرکت و ۱۷۵۷ موسسه ثبت شده است.

سامانه جامع ثبت شرکت‌ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir به عنوان بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکانات متعددی را در رابطه با شرکت‌های تجاری و موسسات غیر تجاری از جمله تاسیس و ثبت شخصیت حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه، پلمب دفاتر قانونی، ثبت نام اظهارنامه دفتر ثبت تجاری و درخواست کد فراگیر را برای کاربران خود فراهم کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.