آب و برق، ۲ چالش جدی توسعه صنعت و معدن در خراسان جنوبی

فعالان و سرمایه گذاران صنعتی و معدنی خراسان جنوبی برای شکوفایی و رونق دوباره با ۲ چالش جدی آب و برق مواجه هستند.

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در برنامه گفتمان هفته صدا و سیمای استان گفت: نبود زیرساخت‌های آب و برق، ۲ معضل اصلی صنایع و معادن به ویژه معادن طلای استان است.

او افزود: معادن سنگ استان نیز مشکل حمل و نقل برای صادرات دارند که امیدواریم با بهره برداری از راه آهن خراسان جنوبی، این مشکل رفع شود.

آریافر تصریح کرد: تلاش می‌شود از پساب فاضلاب استان نیز برای تأمین آب صنایع استفاده شود.

احیای ۲۶ واحد صنعتی و معدنی

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین گفت: از آغاز امسال ۱۱ واحد صنعتی و ۱۵ معدن راکد استان، فعال شده اند.

او افزود: با اکتشافات جدید معدنی، سرمایه گذاری در بخش معادن استان از آغاز امسال بیش از ۷ برابر افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


آریافر بیان کرد: در حوزه تجارت خارجی نیز صادارت کالا‌های تولیدی خراسان جنوبی از آغاز امسال ۶۱ میلیون دلار بوده است که ۵۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

تولید طلا به هزار کیلوگرم در سال می‌رسد

آریافر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ذخایر اکتشافی طلا در استان گفت: هم اکنون ۳ معدن طلای کودکان، هیرد و شادان دارای کارخانه فرآوری طلا در کنار معدن خود هستند و شمش طلا تولید می‌کنند.

او افزود: در چند سال آینده شهرک طلا و مس در خراسان جنوبی راه اندازی می‌شود تا طلای تولیدی در استان از خراسان جنوبی خارج نشود و در خود استان تبدیل به مصنوعات طلا و مس شود تا اشتغال در این بخش افزایش یابد.

آریافر تصریح کرد: با وجودی که خراسان جنوبی به عسلویه معدنی کشور شهرت دارد، اما تنها ۶ درصد از اکتشافات معدنی خراسان جنوبی تاکنون تبدیل به معدن و عملیات استخراج شده و هنوز ۹۴ درصد اکتشافات معدنی، مراحل تکمیلی خود را طی نکرده اند تا زمینه استخراج آن‌ها فراهم شود.

۷۲ درصد اشتغال خراسان جنوبی را بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ایجاد کرده و تاکنون به ۱۲۷ هزار فرصت شغلی رسیده اند.

۱۴ هزار فرصت شغلی در صنعت، ۱۳ هزار فرصت شغلی در معادن و بیش از ۱۰۰ هزار فرصت در بخش اصناف و خدمات خراسان جنوبی ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار