منطقه آزاد چابهار حامی تیم ملی کریکت ایران در رقابت آسیایی ۲۰۲۳ شد

معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تیم ملی کریکت در رده سنی ۱۹ سال بنا به‌ دعوت انجمن کریکت آسیا برای حضور در رقابت آسیایی به میزبانی مالزی حضور پیدا کرده است.

سعید ریگی گفت اظهارکرد: این تورنومنت معتبر کریکت که توسط شورای کریکت آسیا در حال برگزاریست تا ۲۵ اکتبر ۲۰۲۳ (اول آبانماه ۱۴۰۲) در کشور مالزی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد ۱۶ تیم در قالب ۵۰ اوور رقابت خواهند کرد و مهارت و استعداد کریکت بازان جوانان آسیا را به نمایش می گذراند.

معاون فرهنگی،‌ اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این تیم با حضور ۱۴ بازیکن بومی سیستان و بلوچستان از شهرستان‌های چابهار، کنارک، دشتیاری و نیکشهر و ۲ نفر از مربیان بومی این منطقه تشکیل شده است.

پیشرفت ۷۰ درصدی ورزشگاه کریکت در چابهار

وی تاکید کرد با توجه به علاقمندی و پرطرفدار بودن این رشته ورزشی در سیستان و بلوچستان بویژه در سواحل مکران، سازمان منطقه آزاد چابهار علاوه بر حمایت‌های خود در برگزاری اردوهای تیم ملی، اعزام و برگزاری رقابت شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی، تجلیل از ورزشکاران بومی عضو تیم ملی و عقد قرارداد با مربیان با تجربه و دارای مدرک بین المللی جهت استعدادیابی و آموزش، اقدام به ساخت ورزشگاه چهار هزار نفری کریکت کرده که هم اکنون بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

ریگی ادامه داد: برگزاری رقابت بین‌المللی هم زمان با افتتاحیه این ورزشگاه که به نوبه خود در جنوب شرق آسیا بی‌نظیر است با حضور بازیکنان مطرح و پیشکسوتان با تجربه از برنامه‌های آینده این سازمان است و ورزش کریکت تاثیر مستقیم بسزایی در روابط بین‌المللی ایران با کشورهای دنیا از نظر فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی دارد.

گفتنی است سازمان منطقه آزاد چابهار در سال‌های گذشته تیم مذکور و تیم‌های شهرستانی را به کشورهای هند، امارات متحده عربی، پاکستان، مالزی و عمان اعزام کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار