استقرار دائمی گشت نظارتی در معدن سلستین طرود شاهرود

رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: به منظور ساماندهی معدن سلستین طرود، گشت مشترک برای کنترل تردد وسایل نقلیه به درون معادن و خروج از روستا به صورت دائمی در این منطقه مستقر می‌شود.

 در پی جان باختن یکی از اهالی روستای طرود شاهرود در معدن سلستین این منطقه محمد جعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان از محل وقوع حادثه بازدید کرد.

عبدالهی گفت: بامداد دوشنبه (۱۷مهرماه) چهار نفر حفار غیر مجاز، با ورود غیرقانونی به معدن سیلیستن برای حفاری و برداشت غیر مجاز ماده معدنی اقدام کردند که به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و ریزش معدن، یک نفر جان باخت و سه نفر مجروح شدند.

وی با بیان اینکه سودجویان، اهالی را به برداشت غیر مجاز سلستین تحریک می‌کنند افزود: با دستور قضایی دادستان شاهرود و بازرس حوادث ناشی از کار، تجهیزات و ادوات برداشت غیر مجاز توقیف و مقرر شد ظرف ۴۸ ساعت آینده گشت‌های مشترکی متشکل از فراجا، صمت، منابع طبیعی، محیط زیست برای کنترل تردد وسایل نقلیه به درون معادن و خروج از روستا به صورت دائمی مستقر شود.

وی تاکید کرد: نهاد‌های مسئول هم تا پایان مهر ماه مهرماه بهره بردار مورد تاییدی را برای این معدن معرفی خواهند کرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: دستگاه قضایی بدنبال استخراج ضابطه‌مند مواد معدنی آن منطقه است تا عوائد آن برای تامین رفاه اهالی طرود صرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار