آماده باش استان سمنان در پی هشدار نارنجی هواشناسی

اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان در پی اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی به دستگاه‌های اجرایی اعلام آماده‌باش کرد و شهروندان از رفتن به ارتفاعات و رودخانه‌ها تا روز شنبه خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، تمام دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش کامل قرار دارند.

در این هشدار آمده است: مردم از صعود به ارتفاعات، تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

طبق اعلام هواشناسی از عصر امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه تا روز جمعه ۲۱ مهرماه در استان سمنان، به ویژه در مناطق نیمه شمالی استان، وقوع رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، کاهش قابل ملاحظه دما، آبگرفتگی بعضی معابر، رخداد مه و احتمال تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیریت بحران استانداری سمنان به عشایر توصیه کرد که از جا به جایی خودداری کنند و از چرای دام در ارتفاعات و تردد گله‌ها در مناطق سیل گیر و کنار رودخانه‌ها بپرهیزند.

هشدار سطح نارنجی کشاورزی/ کاهش دما تا ۱۰ درجه

اداره کل هواشناسی استان سمنان نیز سومین هشدار سطح نارنجی امسال را مربوط به بخش کشاورزی اعلام و تاکید کرد: در پی نفوذ سامانه بارشی، نفوذ هوای سرد، کاهش نسبی و محسوس دمای هوا، و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان آغاز این هشدار را امروز پنجشنبه و زمان پایان ناپایداری‌ها را روز شنبه عنوان و خاطرنشان کرد: مخاطره اصلی در این روز‌ها کاهش محسوس دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در استان طی روز‌های پنجشنبه و جمعه دور از انتظار نیست.

ایرج مصطفوی افزود: احتمال تگرگ در نقاط مستعد استان، وزش باد شدید و احتمال خسارت در قالب نقاط و منطقه اثر این سامانه در استان سمنان نیز ارتفاعات و مناطق شمالی پیش‌‍بینی می‌شود.

وی ابراز کرد: احتمال سرمازدگی و خسارت در حوزه کشاورزی، احتمال تگرگ و خسارت در حوزه کشاورزی و وزش باد شدید و احتمال خسارت، مهمترین احتمال‌ها از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی، سبزی و صیفی، ذرت علوفه‌ای در مناطق سردسیر و انتقال آن‌ها به انبار‌های سرپوشیده، مهار سامانه‌های آبیاری بارانی و کنترل استحکام و سطوح پوششی سازه‌ها، تنظیم دما، رطوبت گلخانه‌ها و مرغداری‌ها و سالن‌های پرورشی، خودداری از چرای دام‌ها در ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر به دلیل خطرات برق‌گرفتگی و احتمال تگرگ، مهمترین توصیه‌ها در قالب هشدار نارنجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار