پیگیری فعال سازی معدن سنگرود رودبار

رئیس سازمان صمت گیلان از پیگیری فعال سازی معدن سنگرود رودبار و بررسی مسائل حقوقی واگذاری آن خبر داد.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از تشکیل جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان استان و استاندار با هدف پیگیری چالش‌ها و دغدغه‌های فعالان و کارآفرینان حوزه تولید و تجارت در محل ستاد وزارت صمت با مشارکت معاونان و مدیران مرتبط وزارتخانه خبر داد. 

او گفت: چالش‌های کلان و ملی صنایع و معادن بزرگ و اشتغال آفرین استان گیلان با هدف رفع آنها در این جلسه مطرح و به صورت عملیاتی مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به طرح موضوع فعال سازی معدن سنگرود رودبار در این جلسه افزود: مقرر شد مسائل حقوقی واگذاری این معدن به سرعت بررسی شود و به قید فوریت با هدف فعالیت معدن سنگرود به شرکت خصوصی و یا دولتی دارای اهلیت و توانمندی واگذار شود.

جلسه وزیر صمت با مجمع نمایندگان گیلان

معدن سنگرود که پس از زلزله سال ۱۳۶۹ به علل مختلف از جمله کمبود ذخایر غیرفعال و در سال ۱۳۹۴ هم شرکت بهره بردار آن منحل و در نهایت به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شده بود، امروز پس از ۳۰ سال فعال شد.

مساحت شرکت سنگرود ۳۶ هکتار است و پس از سال‌ها به تازگی به شرکت برنده مزایده که صلاحیت آن در کمیته فنی و کارشناسی معدن تایید شده است، واگذار شد تا امور اکتشافی جهت تعیین میزان ذخایر زغال سنگ و سایر مواد معدنی از جمله خاک نسوز و عناصر دیگر را انجام دهد.

پیگیری فعال سازی معدن سنگرود رودبار

سنگرود در سال‌های گذشته به تدریج رو به نابودی رفته و تعطیل شده بود و حدود ۳ هزار نفر افراد شاغل در این معدن بیکار شدند.

گفته می‌شود با بازگشایی این واحد تولیدی، نرخ بیکاری در گیلان به صورت محسوسی کاهش می‌یابد، همچنین با فعال کردن واحد‌های دیگر، بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های جدید شرایط اشتغال در این استان شتاب خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.