رزمایش دریایی محمد رسول‌الله (ص) ۲ در خلیج فارس+فیلم

در سومین روز رزمایش محمد رسول الله ۲،رژه دریایی شناور‌های سبک و سنگین از آب‌های محدوده بندرعباس تا جزیره هرمز برگزار شد.

در سومین روز رزمایش محمد رسول الله ۲ که از ۱۷ مهر آغاز شد، عملیات مقابله با سرقت‌های دریایی و انجام راپل با استفاده از تیم ویژه رهایی گروگان، استفاده از بالگرد برای جابجایی تکاوران دریایی و حمایت و نجات مرزنشینان تمرین شد.

 سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی کشور گفت: عملیات‌های مقابله با شناور‌های متجاوز مرزی، اجرای سناریوی مقابله با شناور‌های حامل کالای قاچاق و اقلام ممنوعه از دیگر برنامه‌های این رزمایش بود.

سردار گودرزی افزود: محدوده رزمایش محمد رسول الله دو ۶۴۰ مایل مربع دریایی در منطقه تنگه هرمز حدفاصل جزیره قشم تا آب‌های حوزه میناب و سیریک بود.

در این رزمایش نیرو‌هایی از هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر با استفاده از شناور‌های سبک و سنگین ناوگان دریایی مرزبانی حضور داشتند.

هدف از برگزاری رزمایش افزایش رزمی مرزبانان مستقر در استان‌های ساحلی و ایجاد ضریب امنیتی در سطح مرز‌های آبی خلیج فارس است.

این رزمایش دریایی منطقه‌ای با برنامه مقابله با شناور‌های متجاوز مرزی، مقابله با شناور‌های حامل کالای قاچاق و مقابله با سرقت‌های دریایی با حضور احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، مسوولان کشوری و لشکری و نیرو‌های جان برکف دریابانی و مرزبانی در حال اجراست.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۰:۴۵ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
سلام،

در طول رزمایش سلامت شناورها و قایق ها و لنج های شخصی برای طی کردن مسیر و همچنین سلامت سیستم های ناوبری برای هماهنگی با یگان های دریایی نظامی و مرزبانی بررسی شود.