هشدار توخالی کاخ سفید به حزب‌الله و دیگر طرف‌های ثالث

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعزام ناو هواپیمابر به مدیترانه به‌عنوان پیام بازدارندگی و حفاظت از منافع آمریکا عنوان کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با اذعان به پیچیده بودن عملیات «طوفان الاقصی» و آمادگی کامل حماس برای اجرای آن، گفت اعزام ناو هواپیمابر به مدیترانه به‌عنوان پیام بازدارندگی و حفاظت از منافع آمریکا است.

وی بامداد چهارشنبه مدعی شد: «هر طرفی، مانند حزب‌الله یا دیگران، باید قبل از تصمیم‌گیری برای مداخله در درگیری‌های [فلسطین اشغالی]به دقت فکر کند».

 کربی در مصاحبه با شبکه «الجزیره»، درباره اعزام ناو هواپیمابر «جرالد فورد» به دریای مدیترانه گفت: «این ناو عنوان پیام بازدارندگی و حفاظت از منافع ما در منطقه حضور دارد».

وی با بیان اینکه آمریکا با شرکای خود در اروپا و غرب آسیا از جمله قطر در تماس است، اظهار داشت: «ما از اقدامات اسرائیل برای دفاع از خود حمایت خواهیم کرد».

این مقام کاخ سفید درباره عملیات «طوفان الاقصی» تصریح کرد: «واضح است که حمله حماس پیچیده بود و از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و آن‌ها به خوبی برای آن آماده بودند. ما هنوز در حال جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد چگونگی انجام این عملیات حماس هستیم و هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم».

وی درباره به اسارت گرفته شدن صهیونیست‌ها در طوفان الاقصی نیز گفت: «کارشناسان اطلاعاتی ارتش آمریکا به اسرائیلی‌ها در این‌باره مشاوره داده‌اند. درباره مکان گروگان‌ها، شرایط بازداشت آن‌ها و اینکه آیا آن‌ها از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند اطلاعات زیادی نداریم».

روز شنبه بود که بعد از حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۱۲۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند و این رقم باز هم در حال افزایش است.

بعد از آن، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون حداقل ۹۰۰ فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده که ۲۶۰ نفر از آن‌ها کودک و ۲۳۰ نفر آن‌ها زن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار