معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

ضعف تشکیلاتی کار سامانه پنجره واحد زمین را با اختلال روبرو می‌کند

جهانگیر گفت: در ۱۰ - ۱۲ سال گذشته ۵۰۰ هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع ملی تخریب شده است.

 اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در مراسم آئین رونمایی از سامانه پنجره واحد زمین گفت: سامانه پنجره واحد زمین زمانی به وظایف خود می‌رسد که پرونده‌های قضایی کاهش یابد. همه دستگاه‌های قضایی و اجرایی باید تلاش کنند نظارتشان را با پیشگیری‌های پیشینی جایگزین کنند، پیشگیری‌های پسینی رافع مشکلات نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ادامه داد: نقش بازار سوداگری و کاهش ارزش پول ملی بازار زمین و مسکن کشور را تحت الشعاع قرار داده است. طی ۴۵ سال گذشته قیمت زمین و مسکن ۱۰۰ هزار برابر و قیمت ارز کمی کمتر از ۱۵ هزار برابر شده است.

وی حکمرانی مطلوب را در گرو شناسایی نقش‌های نهاد‌های مختلف از طریق شرح وظایف و ماموریت‌های سازمانی آن‌ها دانست و گفت: برای اجرای ماموریت‌های دستگاه‌ها باید بستر‌های لازم از جمله بهره‌وری از طریق رصد کارایی و اثربخشی دنبال شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: در سامانه پنجره واحد زمین در دو حوزه کاربری انسانی و نرم‌افزار‌ها باید دقت شود تا اطلاعات و نقشه‌ها به دقت و در کمترین زمان ممکن بارگذاری شود. هرچند که امکان هک کردن سامانه کم است، اما باید مراقب بارگذاری‌های جعلی بود. من از وزارت اطلاعات و وزارت ارتباطات می‌خواهم با تقویت نظارت‌ها دقت زیادی در بارگذاری اطلاعات داشته باشند.

جهانگیر با انتقاد به فاصله یک ماهه بین ثبت عکس‌های ماهواره‌ای و استفاده کاربران دولتی، گفت: طبق گفته دوستان فاصله ثبت عکس‌های ماهواره‌ای و استفاده توسط کاربران و متولیان یک ماه است این یعنی دور شدن از حقایق و واقعیت‌هایی که در زمین‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد. سامانه زمانی می‌تواند کارایی مناسبی داشته باشد که فاصله ثبت اطلاعات و رصد کار به کمترین زمان ممکن کاهش یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ضعف کار تشکیلاتی در دستگاه‌ها و سامانه‌های موازی کار سامانه پنجره واحد زمین را با اختلال روبرو می‌کند این چالش کشور را در حکمرانی مطلوب گرفتار مشکلات متعدد می‌کند. تعامل نامطلوب در سامانه مذکور بین دستگاه‌ها موجب تقابل آنان و مچ‌گیری از یکدیگر برای توجیه کم کاری‌های آنان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار