آغاز ساخت واگن هاى مترو پایتخت/ ورود شورای شهر به قیمت‌گذاری کرایه تاکسی‌های اینترنتی پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت واگن‌های مترو آغاز و مقرر شد که پس از تفاهم با طرف چینی میزان واگن‌های وارداتی به هزار و ۵۰ دستگاه برسد.

  مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر، گفت: روز سه شنبه شهردار تهران به شورا دعوت خواهد شد تا گزارش سفر به چین را ارائه دهد، هزار دستگاه اتوبوس تفاهم شده که هم قیمت خوبی دارد و هم آماده است و می‌توانند خریداری کرده و به ناوگان وارد کنند. هریک از این اتوبوس‌ها ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد که دولت باید کمک کند؛ چراکه شهرداری به تنهایی نمی‌تواند خرید این تعداد را انجام دهد.

 چمران گفت: ساخت واگن‌های مترو نیز آغاز و مقرر شد که تفاهم برای افزایش واگن‌ها به هزار و ۵۰ دستگاه برسد.

وی با بیان اینکه نرخ وسایل حمل و نقل عمومی را باید شورا تصویب کند، تاکید کرد: ما دنبال می‌کنیم که نرخ تاکسی‌های اینترنتی در شورا به تصویب برسد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اتصال سامانه‌های شهرداری تهران به پنجره واحد دولت گفت: امروز مصوب خواهد شد که سامانه‌های شهرداری به پنجره واحد به صورت کامل متصل شوند.

وی درباره نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی و لزوم دخالت شورا در قیمت گذاری نیز گفت: ما از نظر قانونی باید نرخ گذاری وسایل نقلیه عمومی را انجام دهیم و این موضوع برای تاکسی‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند. در این مورد قبلا قصور شده و ما دنبال می‌کنیم که این اتفاق توسط شورا روی دهد. سرویس مدارس نیز در آن بخشی که با شهرداری و تاکسیرانی قرارداد منعقد کردند کار خود را انجام می‌دهند و مشکلی وجود ندارد اما اگر کسی با بخش دیگری قرارداد بسته است مشکلاتی دارد که باید حل و فصل شود.

 

برچسب ها: مترو ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۲
خدا قوت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۲
از تاکسی اینترنتیا باج میخوان چون نصف تاکسیا کرایه میگیرن
آخرین اخبار