دعوت از وزرای خارجه فلسطین و تل آویو برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا

بورل از وزیران خارجه اسرائیل و فلسطین دعوت کرد تا در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا شرکت کنند.

جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و «ریاض المالکی» وزیر خارجه در تشکیلات خودگردان فلسطین به نشست اضطراری وزرای خارجه اروپا در اواخر روز سه‌شنبه دعوت شده‌اند تا درباره وضعیت منطقه گفتگو کنند.

براساس گزارش العربیه انگلیسی، بورل در این خصوص در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) نوشت: من از وزیر خارجه اسرائیل دعوت کرده‌ام تا به نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا که امروز بعدازظهر تشکیل می‌دهم بپیوندد. من همچنین از مالکی وزیر خارجه (تشکیلات خودگردان فلسطین) دعوت کرده‌ام تا در این نشست سخنرانی کند و دیدگاه‌های تشکیلات خودگردان فلسطین را مطرح کند.»

وزرای اتحادیه اروپا در مسقط، پایتخت عمان، جایی که نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس پیش از این برگزار شده بود، دیدار خواهند کرد. برنامه ریزی شده است. برخی از وزرا حضوری حضور خواهند داشت و برخی از راه دور به صورت ویدئو کنفرانس در جلسه شرکت خواهند کرد.

این درحالی است که رژیم صهیونیستی به طور مداوم درحال بمباران باریکه غزه است. همزمان سخنگوی ارتش صهیونیستی اعلام کرد که شب گذشته ۲۰۰ منطقه در غزه و خان یونس را هدف قرار داده است. وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون تعداد شهدا به ۷۸۸ نفر و مجروحان به ۴۱۰۰ نفر رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار