لزوم تشکیل پارک علم و فناوری مشترک بین دو کشور ایران و عراق

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد گفت: این آمادگی وجود دارد که پارک مشترک بین دو کشور ایران و عراق ایجاد شود و تبادل اطلاعات فناورانه داشته باشیم.

محمد علی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد با حضور در نشست مشترک فناوری و نوآوری دو کشور ایران و عراق که امروز ۱۸مهر در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ایران این است که اقتصاد مبتنی بر دانش را بنیان‌گذاری کند. این موضوع به ما کمک می‌کند که در جامعه بین‌المللی نیاز‌های خود را برطرف کنیم و در بازار‌های جهانی حضور یابیم.

او این موضوع از اصلی‌ترین موضوعاتی است که مقام معظم رهبری هم به آن اشاره و تأکید دارند و برای اینکه این هدف محقق شود نیاز‌های فناورانه در دانشگاه‌ها و پارک‌های ما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مشهد ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری یک واسطه تکنولوژی بین دانشگاه‌ها و صنایع بزرگ ماست. پارک‌های علم و فناوری بر اساس این سیاست ایجاد شده و اینکه به کمک فارغ التحصیلان ما می‌آید تا ایده را به سمت تولید یک محصول دانش‌بنیان سوق دهند.

علی نژاد بیان کرد: برخی اساتید ما شرکت‌های دانش‌بنیانی در پارک‌های علم و فناوری دارند و در واقع تحقیقات پایه در دانشگاه انجام می‌دهند و در پارک‌های علم و فناوری محصولاتی را بر پایه تحقیقات انجام شده، خلق می‌کنند.

او تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما ایده‌های خود را در پارک‌ها پرورش می‌دهند یا آموزش می‌بینند تا بتوانند تیم‌هایی داشته باشند که با آن شرکت تشکیل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار