نخست وزیر عراق وارد مسکو شد

نخست وزیر عراق در سفری رسمی برای دیدار با مقامات روسیه و گفتگو درباره تحولات منطقه و مسائل مشترک وارد مسکو شد.

به گزارش شبکه عراقی السومریه نیوز، سفر محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در پاسخ به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه انجام شد و قرار است در جریان آن مسائل دوجانبه و مسائل مربوط به امنیت و ثبات در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در شرایطی که عراق نقش محوری خود را در منطقه در همه سطوح احیا می‌کند و یکی از کشور‌هایی است که در منطقه نقش مثبتی در نزدیک کردن دیدگاه‌ها به یکدیگر دارد، السودانی برای بررسی تحولات منطقه به مسکو رفته تا در خصوص آن گفتگو صورت بگیرد.

او پیش از اینکه به مسکو سفر کند در پاسخ به سوال خبرنگار اسپوتنیک از ماهیت ارزی که عراق در معاملات جهانی استفاده می‌کند و اینکه آیا این موضوع در حال بررسی با روسیه است یا خیر، جواب داد: عراق از نظر تاریخی در منطقه استرلینگ بود سپس به منطقه دلار منتقل شد و عمده تجارت خارجی عراق با دلار امریکا است؛ در صورت تغییر نظام جهانی در تکیه بر سبد ارزی، عراق نیز طبق منافع ملی خود عمل خواهد کرد.

هفته گذشته السودانی در دیدار با ایگور لویتین دستیار رئیس جمهور روسیه که به بغداد سفر کرده بود به روابط تاریخی عراق و روسیه اشاره کرده و خواستار افزایش آن شد. او همچنین بر آغاز پروژه «جاده توسعه» همزمان با پروژه «بندر فاو» تاکید کرد. نخست‌وزیر عراق این پروژه را یک پروژه اقتصادی پایدار در راستای سیاست‌های دولت عراق جهت حرکت به سوی اقتصاد چندوجهی و عدم تکیه به نفت دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار