کودکان غزه قربانی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی

در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی و با جنایت صهیونیست‌ها در بستن آب و برق نوار غزه، کودکان و مجروحان جنگ در خطر هستند.

رژیم صهیونیستی در روز گذشته با اذعان به اینکه بیش از هزار تن مواد منفجره بر سر مردم در نوار غزه ریخته است، ساختمان‌های مسکونی را هدف قرار داد که موجب شهادت تعداد بیشتری از کودکان و زنان فلسطینی شد. این جنایات با بستن کامل آب نوار غزه و قطع برق به اوج خود رسید و هم اکنون در چهارمین روز عملیات «طوفان الاقصی» جان کودکان و مجروحان فلسطینی در نوار غزه در خطر قرار دارد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد: سخنان «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، درباره تصمیم این رژیم به محاصره کامل نوار غزه و جلوگیری از ورود آب و غذا به غزه و قطع کامل برق این منطقه، نژادپرستانه و فراتر از رفتار و رودیکرد نازی هاست و جامعه جهانی و نهاد‌های حقوق بشری باید موضع شفاف و قاطعی در برابر اقدامات این رژیم در پیش بگیرند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بیمارستان بیت حانون، فعالیت این بیمارستان در ارایه خدمات به بیماران به طور کامل متوقف شده است.

السنداوی: در صورت آغاز حمله زمینی اسرائیل، آنان را غافلگیر می‌کنیم
اسماعیل السنداوی، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سوریه گفت: اگر اسرائیل در پی آن باشد که نبردی زمینی در نوار غزه را آغاز کند، مقاومت نیز آماده است تا اقدامات غافلگیرکننده‌ای را علیه آنان داشته باشد.

وی در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: حزب الله، ایران، سوریه و عراق هم در قلب میدانند و در این نبرد بزرگ با دشمن صهیونیستی، در کنار مردم فلسطین قرار گرفته اند همانگونه که پیش از این نیز چنین بود. این نبرد هنوز در روز‌های اول خود قرار دارد و در روز‌های آینده اقدامات غافلگیر کننده‌ای را برای ارتش اشغالگر تدارک دیده ایم.

نماینده جنبش جهاد گفت: از نتانیاهو می‌خواهیم ماجراجویی مد نظر خود یعنی حمله زمینی به نوار غزه را آغاز کند تا نظامیانش به صیدی آسان در دام قهرمانان مقاومت تبدیل شوند، اگر چنین شود اشغالگران غافلگیری‌هایی را شاهد خواهند بود که در بدترین کابوس هایشان هم به ذهنشان خطور نکرده است.

شهادت ۳ خبرنگار در حمله رژیم صهیونیستی به غزه
طبق اعلام برخی منابع محلی در حمله هوایی ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ساختمان «برج حجی» در نوار غزه، تعدادی از اصحاب رسانه شهید و مجروح شده‌اند. بر اساس اطلاعات اولیه، تاکنون شهادت خبرنگاران «هشام النواجحة»، «محمد صبح» و «سعید الطویل» در این حمله صهیونیست‌ها تایید شده است.

حماس: ۴۰ هزار نیرو برای جنگ داریم
یکی از سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» گفت: «ما ۲ هزار رزمنده را به عملیات نظامی علیه اسرائیل فرستادیم و هنوز ۴۰ هزار رزمنده دیگر در نوار غزه داریم. حماس ادعا‌هایی مبنی بر دریافت کمک از ایران در برنامه‌ریزی عملیات نظامی خود یا چراغ سبز برای شروع حمله را رد می‌کند».

وی درباره حمایت کشور‌های آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا از جنایات رژیم موقت صهیونیستی نیز اظهار داشت: «ما بیانیه پنج کشور را که استاندارد‌های دوگانه آن‌ها و سوگیری آشکار آن‌ها نسبت به اشغالگری را تایید می‌کند، به شدت رد می‌کنیم. ما موضع آن‌ها را پوشش و تشویقی برای ادامه اشغالگری و تشدید جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم بی دفاع خود می‌دانیم».

هاآرتص: نتانیاهو باید فورا برکنار شود
 «آلون پینکاس» ستون‌نویس روزنامه «هاآرتص» نوشت: نتانیاهو سال‌ها برای فرار از جنگ مانور داد. او می‌دانست که این احتمالاً پایان سیاسی او خواهد بود. این خطر حی و حاضر وجود دارد که تمام تصمیمات دوران جنگ او علیه حماس به ملاحظات شخصی، حقوقی و سیاسی کوته‌نگرانه آلوده شده باشد. نتانیاهو باید فوراً از سمت نخست‌وزیری برکنار شود. نه پس از جنگ [غزه]، نه پس از توافق در دادگاه فساد مالی او و نه پس از انتخابات. همین الان!

محله «الرمال» غزه پس از حملات رژیم صهیونیستی
محله «الرمال» غزه  روز گذشته بیش از  ۲۰۰ بار هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفت که تصاویر منتشر شده از آن ویرانی های گسترده ای را نشان می دهد.

آنروا: شمار آوارگان از مناطق غزه به ۱۸۷ هزار نفر رسید
 آنروا از افزایش آوارگی گروهی در سرتاسر مناطق نوار غزه در ساعات گذشته خبر داد و افزود شمار این افراد به بیش از ۱۸۷ هزار نفر رسید.نیروهای امدادی فلسطینی اعلام کردند در حمله مستقیم اسرائیل، یک دستگاه آمبولانس در بیت لاهیا در شمال نوار غزه آسیب دید.
ولکر ترک کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای مطبوعاتی گفت اعمال محاصره هایی که جان غیرنظامیان را با محروم کردن آنها از کالاهای ضروری برای بقای آنها به خطر می اندازد، طبق قوانین بشر دوستانه بین المللی ممنوع است.
وی گفت: محاصره غزه وضعیت را بدتر می کند اسرائیل در غزه به مدارس و برج‌های مسکونی حمله کرد و منجر به تلفات غیرنظامی شد. این محاصره بر روند فعالیت  مراکز درمانی تأثیر می گذارد. ما از کشورهای با نفوذ می خواهیم که بحران بین اسرائیل و فلسطینیان را خنثی کنند.

فرار اسرائیلی‌ها از جنوب سرزمین‌های اشغالی/تلاش برای بازگرداندن نظامیان صهیونیست از اروپا
 روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» از فرار شهرک‌نشینان ساکن جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد و نوشت: ارتش برای بازگرداندن نظامیان اسرائیلی، هواپیمای اختصاصی به اروپا فرستاد.

این رسانه صهیونیستی به فرار صهیونیست‌ها از مرز غزه اشاره کرد و نوشت: شهرک‌های جنوب سرزمین‌های اشغالی، تقریبا خالی از سکنه شده است. پلیس رژیم صهیونیستی نیز از هلاکت چهار پلیس دیگر این رژیم خبر داد که به این ترتیب، تعداد کشته‌های پلیس به ۴۱ نفر رسید.

تصاویری هوایی از وضعیت فاجعه‌بار غزه پس از حملات گسترده رژیم صهیونیستی
هنیه: دشمن بهای سنگین جنایات و تروریسم خود را خواهد پرداخت
اسماعيل هينه، رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما به کسانی که در مورد اسرای دشمن با ما تماس گرفتند، اطلاع دادیم که این پرونده قبل از پایان نبرد باز نخواهد شد. نبرد طوفان الاقصی درحال اجراست و وحشیگری رژيم صهيونيستی علیه مردم ما در غزه منعکس کننده نتایج شگرف ناشی از حملات القسام و گروهای مقاومت است.

تعداد شهدای غزه در نتیجه حملات اسرائیل به ۷۸۸ نفر افزایش یافت
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون تعداد شهدا به ۷۸۸ نفر و مجروحان به ۴۱۰۰ نفر رسیده است.

ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل دستور خریداری ۱۰ هزار قطعه سلاح برای تحویل به شهرک نشینان اسرائیلی با هدف دفاع از خود را صادر کرد. بن غفیر دستور داد در نخستین مرحله ۴ هزار سلاح خریداری شود تا فورا از امروز در میان گروه‌های آماده با تمرکز بر شهرک‌های مجاور غزه و شهرک‌های خط تماس در شمال، جنوب و مرکز توزیع شود.

 منابع خبری عصر امروز (سه‌شنبه) از شهادت دو تن از رهبران و اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه خبر دادند.   رسانه‌های فلسطین در این باره اعلام کردند که زکریا معمر و جواد ابوشماله، دو عضو دفتر سیاسی حماس در جریان حملات هوایی گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار