هشدار مسئولان بهداشت از شیوع بیماری تنفسی

همزمان با افزایش آمار بیماران تنفسی در منطقه مسئولان بر اهمیت پیشگیری از همه گیری عفونت ویروسی تاکید کردند.

همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها شمار مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی منطقه بنا بر اعلام مسئولان حوزه بهداشت افزایش پیدا کرده و به این ترتیب آمار بیماران سرپایی و بستری نیز سیر صعودی گرفته است.

پیشتر نیز زیتونی  مدیر پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی آبادان  از افزایش آمار مراجعه بیماران تنفسی به مراکز درمانی جنوب غرب خوزستان خبر داده بود.

پژمان بختیاری‌نیا رئیس مرکز بهداشت خوزستان از پیش بینی ها در خصوص افزایش این آمار نیز خبر داد و گفت : در مدت اخیر موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا در خوزستان مشاهده شده است.

او بر وجود تهویه از طریق تهویه مکانیکی یا باز کردن در و پنجره‌ها در کلاس های درس دانشگاه ها و مدارس تاکید کرد و گفت : اگر دانشجو یا دانش‌آموزی دچار علائم حاد تنفسی بود، باید در منزل استراحت و از حضور در دانشگاه و مدرسه بپرهیزد.

این مسئول همچنین گفت : افراد پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلا به آنفلوآنزا یا کرونا، دچار علائم شدید می‌شوند و حتی ممکن در این گروه‌ها مرگ و میر مشاهده شود.

او گفت : این افراد باید درصورت حضور در اماکن شلوغ پر ازدحام از ماسک استفاده و بنا بر صلاحدید پزشک معالج، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.