با تصمیم مجلس؛

تحویل سوخت با تعرفه کشاورزی به برداشت‌کنندگان از منابع آب به کمیسیون تلفیق مرجوع شد

مجلس، بندی از برنامه هفتم که به تعیین و تحویل سوخت با تعرفه کشاورزی به برداشت‌کنندگان از منابع آب مربوط می‌شد را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه در جریان ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم، بند پ ماده ۴۰ لایحه برنامه را به منظور بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در بند پ ماده ۴۰ لایحه آمده بود که وزارت نیرو مکلف است با همکاری وزارتخانه‌های نفت و جهاد کشاورزی و به منظور مدیریت (کنترل) اضافه برداشت از منابع آبی، پس از نصب شمارشگر (کنتور) نسبت به تعیین و تحویل سهمیه انرژی مصرفی (سوخت و برق) با تعرفه کشاورزی به برداشت کنندگان از منابع آب در سقف پروانه بهره‌برداری آب اقدام نماید. در صورت برداشت آب مازاد بر پروانه بهره‌برداری پس از اخطار به آنان نسبت به قطع موقت سهمیه آب و انرژی و در صورت تکرار اضافه برداشت آب، وزارت نیرو ملزم است نسبت به قطع انرژی، تعلیق پروانه بهره برداری و مهر و موم (پلمب) چاه اقدام نماید. آیین نامه اجرایی این بند مشتمل بر شاخص‌ها و معیار‌های اضافه برداشت آب، روش و زمان نصب شمارشگر (کنتور) و روش و زمان قطع انرژی یا تعلیق پروانه ظرف سه ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط وزارت نیرو با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار