مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

شرایط حضور سالمند درجامعه فراهم شود/لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی

منطقی با بیان اینکه می‌بایست شرایط حضور سالمند در جامعه فراهم شود، گفت: شرط مهم تحقق این مهم لزوم همراهی دستگاه‌های اجرایی استان است.

منطقی مدیرکل بهزیستی استان سمنان در مراسم جشن هفته ملی سالمندان با نام جشنواره پیشکسوتان سرزمین به میزبانی فرهنگسرای کومش سمنان ضمن بیان اینکه برای توجه به هر چه بیشتر به سالمندان و تکریم و استفاده از تجربیات آنها شورای سالمندی در استان سمنان دایر شده است، گفت: هدف عمده این شورا ترویج فرهنگ احترام و تکریم سالمندان است.

وی ضمن بیان اینکه می‌بایست به سمت تأمین سلامت سالمندان و امکان بهره‌مندی جامعه از تجربیات آنها گام برداشت، افزود: دیگر کارکرد این شورا همین موضوع است تا بتوان توانمندی‌های سالمندان را مجدد به کار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه این شورا می‌کوشد تا با ایجاد هم افزایی بین دستگاه‌ها موقعیت خوبی را برای حضور سالمندان در جامعه ایجاد کند، ابراز داشت: با توجه به رشد جامعه سالمندی و تأمین سلامت آنها می‌بایست نیازهای اولیه سالمندان برای حضور در اجتماع رفع شود.

منطقی ضمن بیان اینکه پیشکسوتان ظرفیت بسیار خوب و ارزشمندی برای مشاوره و راهنمایی نسل‌های بعدی هستند، تصریح کرد: برای تحقق توسعه پایدار کشور و ایجاد آرامش باید این تجربه‌ها در کنار علوم روز برای بهبود کیفیت زندگی انسان به کار گرفته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.