افزایش تولید بادام در استان با راه‌اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: راهکار‌های تکمیل زنجیره‌های ارزش بررسی شد تا استان به مرکز راهبردی زنجیره ارزش بادام در سطح کشور تبدیل شود.

محمدکاظم منزوی گفت: تکمیل زنجیره‌های ارزش برای برقراری ارتباط میان واحد‌های صنعتی، خدماتی و بازرگانی ضروری است تا با این روش از درون استان بتوانیم در سطح کشور مطرح شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر زنجیره بادام و ماهیان سردابی در استان ما حرفی برای گفتن دارند و در حال تکمیل زنجیره‌های ارزش هستند.

وی اضافه کرد: با تکمیل این زنجیره‌ها، ارزش افزوده میان سرمایه‌گذاران پخش می‌شود و سایر سرمایه‌گذاران هم می‌توانند بهترین محل برای سرمایه‌گذاری و تکمیل زنجیره را پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


منزوی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری با فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ۱۸ هزار هکتار باغ بادام متمرکز توانسته است در سطح کشور خود را مطرح کند و تنها رقم ژنتیکی بادام مامایی را تولید کند.

وی با اشاره به وجود نیروی انسانی ورزیده در باغات بادام استان، اظهار کرد: در همین راستا مرکز تحقیقات کشاورزی برای حمایت از این باغداران در همان مکان راه‌اندازی شد تا با تحقیقات اساسی نیاز باغداران را شناسایی و رفع کند.

منزوی گفت: تحقیقات کاربردی بر روی بذر، خاک، روش آبیاری و سایر موارد باعث شده است کشاورزان به آخرین تحقیقات دسترسی داشته باشند و تولیداتشان در زمینه بادام افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

وی افزود: در سفر معاون وزیر به استان راهکار‌های تکمیل زنجیره‌های ارزش بررسی شد تا استان به مرکز راهبردی زنجیره ارزش بادام در سطح کشور تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار