رئیس مجلس ملی امارات:

هماهنگی میان ايران و امارات به امنیت منطقه کمک کند

صقر غباش با تأکید بر ایجاد امنیت پایدار برای توسعه امارات و ایران، سفر رئیس مجلس شورای اسلامی را سفری مهم در این راستا توصیف کرد.

صقر غباش رئیس مجلس ملی امارات، با ابراز خرسندی از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به کشورش گفت: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت پارلمانی همراه، بسیار مهم بوده و از جایگاه و ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس ملی امارات دیدار‌های که قالیباف طی دو روز در ابوظبی داشت را بسیار مثبت ارزیابی کرد و آن را بر گسترش روابط دوجانبه موثر دانست و افزود: ایجاد هماهنگی میان دو کشور می‌تواند به استقرار امنیت و صلح پایدار در منطقه کمک کند به خصوص اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه و نقش موثری در سطح منطقه و جهان دارد.

وی بر همین اساس یادآور شد: از سوی دیگر با توجه به ریشه‌داری و دیرینگی روابط و اشتراکات فراوانی که میان امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، هر دو کشور می‌توانند درک مشترکی درباره مسائل مختلف داشته باشند.

صقر غباش در ادامه سفر استراتژیک  قالیباف به امارات را برای گسترش هرچه بیشتر روابط و ایجاد هماهنگی میان دو کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم بعد از این، دیدار‌ها و سفر‌های متعددی در سطوح مختلف میان ایران و امارات انجام شود چرا که دو طرف به ایجاد امنیت پایدار برای توسعه خود نیاز دارند.

رئیس مجلس ملی امارات متحده عربی در پایان الگوی روابط میان دو کشور را نمونه‌ای برای برقراری روابط میان کشور‌های منطقه و جهان دانست.

برچسب ها: مجلس ، ایران و امارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار