اعطای تسهیلات به افراد مشمول حکم تخریب با استفاده از سپرده‌های شهرداری نزد بانک‌ها

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد از اعطای تسهیلات با استفاده از سپرده‌های شهرداری نزد بانک‌ها به افرادی که رأی تخریب آن‌ها در کمیسیون ویژه به جریمه تبدیل شده است خبر داد.

عزیزالله سیفی رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد گفت: به استناد تصویب قانون مجلس شورای اسلامی برای افرادی که از سال ۱۴۰۰ به قبل، رأی تخریب داشتند می‌توانند با مراجعه به کمیسیون ویژه شهرداری، پرونده‌های رأی تخریب دوباره بررسی شود.

او افزود: اگر در کمیسیون ویژه شرایطی که در قانون ذکر شده در خصوص ساختمان وجود داشته باشد، رأی تخریب به جریمه تبدیل می‌شود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه تا کنون بخش قابل توجهی از رأی‌های تخریب به جریمه تبدیل شده است، تصریح کرد: تعدادی از این واحد‌ها با اینکه قانون گذار مشخص کرده و امکان برداشت رای تخریب است، برخی مالکین توانایی پرداخت نقدی جریمه را ندارند.

سیفی ادامه داد: شهرداری یزد به همین منظور لایحه‌ای را در کمیسیون بودجه در خصوص اعطای تسهیلات به مالکین مشمول حکم تخریب با استفاده از سپرده‌های شهرداری نزد بانک ها، ارائه داد که به موافقت اعضای کمیسیون رسید تا مالکین با أخذ وام بتوانند جریمه را نقد پرداخت کنند.

گفتنی است این لایحه مشروط بر تصویب در صحن علنی شورا، اجرا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار