در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۷۰درصد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مربوط به دسته خدمات است

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در شش ماه نخست امسال ۷۰ درصد از حجم آموزش‌ها بر مبنای نفر ساعت در خوشه خدمات بوده است.

مهرداد عظیمی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در شش ماهه سال ۱۴۰۲ آموزشگاه‌های آزاد فعال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ۵۹ گروه آموزشی موفق به اجرای ۲۳۳۷ استاندارد/حرفه آموزشی شده‌اند که در مقایسه با شش ماهه ابتدای سال قبل که ۱۹۳۹ استاندارد/حرفه آموزشی اجرایی شده ۲۱ درصد میزان تنوع اجرای استاندارد‌های آموزشی ارتقاء یافته است.

وی گفت؛ عملکرد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نسبت به زمان مشابه سال قبل از طریق تنوع بخشی به آموزش‌های مهارتی با مشارکت بخش خصوصی ۴۵ درصدی رشده داشته است.

عظیمی اظهار کرد: بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد که ۷۰ درصد از حجم آموزش‌ها بر مبنای نفر ساعت در خوشه خدمات با میانگین ساعت آموزشی ۱۶۴ ساعت به ازای هر کارآموز، ۲۳ درصد در خوشه صنعت با میانگین ساعت آموزشی ۲۸۱ ساعت، ۶.۵ درصد در خوشه فرهنگ و هنر با میانگین ساعت آموزشی ۲۵۷ ساعت و مابقی در خوشه کشاورزی صورت پذیرفته است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ۲۷ درصد از حجم آموزش‌ها بر مبنای نفر ساعت در رشته مراقبت و زیبایی، بیش از ۱۸ درصد در رشته صنایع پوشاک و حدود ۱۰ درصد در رشته فناوری اطلاعات ارائه شده و ۴۵ درصد مابقی آموزش‌ها در ۵۶ گروه آموزشی دیگر اجرایی شده است.

وی گفت: رشته مراقبت و زیبایی در شش ماهه سال قبل ۳۵ درصد از میزان نفر ساعت عملکرد آموزشی را به خود اختصاص داده است که بیانگر سیاستگذاری مبنی بر تنوع بخشی آموزش‌های مهارتی در همه گروه‌های آموزشی با مشارکت بخش خصوصی است، هرچند که آمار گفته شده با افزایش ۳۵ درصدی تعداد نفرات آموزش دیده در رشته مراقبت و زیبایی نسبت به زمان مشابه سال گذشته همراه بوده که نشان از تمایل آموزش به ارائه استاندارد‌های شایستگی محور و تخصصی است.

عظیمی گفت: در بین رشته‌های آموزشی بخش خصوصی بیشترین میانگین ساعت آموزشی اجرا شده به ازای هر کارآموز مربوط به رشته متالوژی با ۷۷۲ ساعت و کمترین آن مربوط به رشته حمل و نقل دریایی با ۲۰ ساعت است.

برچسب ها: فنی و حرفه ای ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۴ مهر ۱۴۰۲
50% باید کامپیوتر و زبان باشه
آخرین اخبار