اقدام به‌موقع دستگاه‌های اجرایی مرتبط در زمینه دفن پسماند ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تأکید بر اقدام به‌موقع دستگاه‌های مرتبط در زمینه دفن پسماند، هرگونه کوتاهی در این راستا را غیرقابل قبول دانست.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با پسماند از جمله شهرداری و منابع طبیعی چنانچه در خصوص دفن پسماند و تعیین و اختصاص زمین برای دفن پسماند به وظایف قانونی خود عمل نکنند، به مراجع قضایی و نظارتی ارجاع داده می‌شوند.

او با تأکید بر تعیین تکلیف محل‌های دفن زباله تا یک هفته آینده در کلیه شهرستان‌های استان اردبیل، افزود: در این زمینه انجام وظایف از سوی فرمانداران، دهیاران، منابع طبیعی و شهرداری‌های مناطق ضروری است.

محیط زیست و زمین‌های کشاورزی در مقابل پلاستیک محافظت شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان لازم بودن حفاظت از محیط زیست و زمین‌های کشاورزی مرغوب، اظهار کرد: جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی باید با جلوگیری از استفاده از نایلون در کشت، اقدامات بازدارنده قانونی را در صورت عدم رعایت این موضوع، انجام دهد.

میرجعفریان با تأکید بر تلاش متعهدانه شهرداری و دستگاه‌های مرتبط دیگر در خصوص دفن پسماند و نخاله‌های ساختمانی در محل مناسب، گفت: امور آب و منابع طبیعی باید با پیش‌گیری از ریختن نخاله‌های ساختمانی در مسیل‌ها، مانع بروز مخاطرات احتمالی و زیست محیطی شوند.

او با بیان اینکه احساس مسؤولیت همگانی در قبال حفاظت از محیط زیست و جنگل‌های طبیعی یک ضرورت است، تصریح کرد: نیازمند عزم و اراده بیش‌تر مسؤولان و مردم نسبت به حفاظت از محیط زیست و جنگل‌ها و طبیعت گردشگرپذیر استان اردبیل هستیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.