ربوده شدن ۵ دختر دانشجو در نیجریه

گروه‌های مسلح در نیجریه ۵ دانشجوی دختر را ربودند.

ناتوانی دولت مرکزی نیجریه در اعمال قدرت در سراسر کشور باعث ظهور گروه‌های شبه نظامی و تروریستی در مناطق مختلف شده است. این موضوع به طور گاه و بی گاه باعث آسیب دیدن مردم غیرنظامی می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی اعلام کردند افراد مسلح امروز (چهارشنبه) اقدام به آدم ربایی ۵ دختر دانشجو از دانشگاهی در شمال غربی کاتسینا کردند. این دومین مورد مشابه از آدم ربایی در این منطقه طی یک ماه اخیر به شمار می‌رود. 

به دلیل فقر گسترده، بیکاری و نیز گسترش اقدامات مسلحانه غیرقانونی، آدم ربایی با هدف باج خواهی در میان گروه‌های مسلح در شمال غربی نیجریه رایج است. 

ابوبکر صادق، سخنگوی پلیس محلی در این باره به رسانه‌ها گفت: این حادثه اوایل صبح امروز در دانشگاه فدرال در منطقه داتسین ما رخ داده است. ما تمامی امکانات و نیروهایمان را به منظور آزادسازی سالم گروگان‌ها به کار گرفته ایم. در این زمینه اکنون یکی از گروگانگیران در بازداشت پلیس به سر می‌برد. 

در اتفاقی مشابه در ۲۲ سپتامبر سال جاری میلادی دستکم ۲۴ دانشجوی دختر از خوابگاهشان در دانشگاه فدرال گاسو ربوده شدند. ۱۶ تن از این گروگان‌ها طی عملیات نیرو‌های پلیس ۳ روز پس از این حادثه آزاد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار