برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در ۳۹ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی لرستان

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان گفت: ساخت و ساز غیرمجاز در سطح ۳۹ هزار مترمربع اراضی کشاورزی استان طی ۶ ماهه امسال متوقف و یا قلع و قمع شده است.

سرهنگ "مسلم مویدی" روز چهارشنبه در جلسه بررسی پایش اراضی استان افزود: ۲۴۰ مورد تبصره یک و ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به مساحت بیش از ۳۹ هزار متر مربع در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است که در این راستا برای بار نخست نسبت به ساخت و ساز غیرمجاز تذکر داده و این اقدام متوقف و در قالب تبصره ۲ نیز، سازه‌های احداث شده تخریب می‌شود.

وی به برخورد جدی با متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز تاکید کرد و ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۶۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی لرستان به وسعت ۳۷ هکتار، شناسایی، برای متخلفان اخطار صادر شده و توقف عملیات صورت گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان تاکید کرد: بیش از ۶۷ هزار کیلومتر مربع از اراضی کشاورزی استان طی ۶ ماهه نخست امسال به منظور حفظ کاربری و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز پایش شده است که بیشترین تغییر کاربری‌ها به ترتیب مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و ازنا بود.

سرهنگ مویدی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در دریافت گزارش‌ها و همچنین هماهنگی با نیرو‌های منابع طبیعی و انتظامی در واکنش سریع به متخلفان از ویژگی‌های بارز یگان حفاظت اراضی کشاورزی لرستان در برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

وی گفت: گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی در سطح استان فعال هستند و با هدف جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد، اما از شهروندان نیز درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ و یا با مراجعه به آدرس https://cms.laoi.ir تخلف تغییر کاربری را ثبت و پیگیری کنند.

لرستان ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

 

برچسب ها: اراضی ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.